A terjeszkedő villanyos VW-család eddigi legnagyobb tagja lesz a Volkswagen ID.6 – az Autocar magazin pedig már képeket is szerzett a modellhez. A kínai szabadalmi hivatalhoz benyújtott fotók egy hétüléses autót mutatnak. A típust először Kínában kezdik árulni, de természetesen az igények, illetve a gyártási kapacitás felfutásával máshol is kapható lesz.

Az ID.4-nél szögletesebbre rajzolták a nagyobb testvért, és felpumpálták fényszóróit is. De meg is érdemel némi különcséget az ID.6, mivel az ID Buzz kisteherautó megjelenéséig ő lesz a legterebélyesebb autó az MEB platformra épített járművek sorában.

A tanulmány egyedi megoldásait rendre konzervatívabbra cserélték

Az elektromos hajtás várhatóan 306 lóerőt és 450 Nm-t képes majd előállítani, a két villanymotor miatt ráadásul elérhető az összkerékhajtás lehetősége is. Az ID Roomzz koncepció idejében 450 km-es hatótávot ígértek a gyáriak, és ha nem változtak meg az akkucsomag jellemzői, 150 kW-os töltéssel elvileg teljesíthető lesz a ’fél óra alatt 80%-ra töltünk’ művelet is.

Talán nem ez a legletisztultabb hátsó a VW-k között, de nem is ordít róla a villanyhajtás

A koncepció teljesen eredeti kialakítású tolóajtói nem érték meg a sorozatgyártást, és a tervezők a jelek alapján lemondtak a kamerás tükrökről is. A tanulmányautó még erősen fókuszált az önvezetésre, az ID.6 bevezetésekor azonban nem számíthatunk autonóm képességekre. Ezzel együtt a Volkswagen elkötelezett a megoldás fejlesztése mellett, csupán időre van szüksége. Nincs más dolgunk, mint várni a gyártó bejelentéseit.