Bizonyára sokan emlékeznek még az első generációs Transporter legendás formáit felelevenítő elektromos Volkswagen koncepcióra, az I.D. Buzzra, amiből sorozatgyártású verziót is ígérnek a gyáriak. Akkor személyszállító változatban mutatkozott be a koncepció, ám a németek megerősítve szándékaikat, ezúttal áruszállítóként is megmutatták a tanulmányt, méghozzá Cargo utónévvel.

A retró formák változatlanok maradtak, így a változás tulajdonképpen annyiban merül ki, hogy az utaskabin mögött ezúttal egy méretes rakodóteret találhatunk. Talán azt joggal várhattuk volna a németektől, hogy az új verzió képében egy fokkal közelebb kerüljünk a sorozatgyártású verzióhoz, ám mivel a gyáriak elárulták, hogy a kompakt I.D. tanulmány is szinte változatlan alapformákkal kerül majd szériába – persze azért jó néhány finomítással –, így okkal feltételezhetjük, hogy ugyanez vonatkozik a Buzzra is, ami ennek fényében bizony már nem áll olyan messze a végleges változattól.

Az alapformák valószínűleg nem sokat fognak változni - galéria

Legalábbis a külcsínt tekintve, ugyanis belül minden bizonnyal jóval hétköznapibb lesz majd az autó, habár az autonóm funkciót aktiválva a műszerfalba simuló kormányt leszámítva tulajdonképpen elérhetőnek tűnnek a Buzz Cargo megoldásai, de néhány klasszikus kezelőszerv és egy multimédiás képernyő azért biztosan bekerül még. A koncepció egyébként szinte egy az egyben a Transporter méreteit örökölte meg, így 5048 mm hosszú, 1976 mm széles és 1963 mm magas, a tengelytávolsága pedig 3,3 méter – ezzel egyébként a személyszállító Buzznál 10,6 centivel lett hosszabb a Cargo.

Az önvezetés azért ilyen szinten még nem fog megvalósulni - galéria

Az elektromos autókhoz kifejlesztett MEB padlólemezre épülő újdonság raktere természetesen szupermodern, tele okos megoldásokkal. A terhelhetőség 800 kilogramm. A lemezek alatt többféle konfiguráció is lehetséges, kezdve a 48 kWh-s változattól egészen a 11 kWh-s kivitelig, ami 330 és 550 km közötti hatótávot ígér. Az alap, hátsókerékhajtású, 204 lóerős változat mellett összkerékhajtás is elérhető lesz, két elektromotorral, ami 408 tagú ménest jelent majd.

Tele okos és modern megoldásokkal - galéria

A hírek szerint a személyszállító Buzz csak 2022-re kerülhet forgalomba, ám a Cargo kivitel már 2021-ben bemutatkozhat. Addig is azonban alig várjuk már a Volkswagen első I.D. szériás újdonságát, amely egy kompakt ötajtós képében érkezik majd be. Az alapján pedig sokkal pontosabban tippelhetjük majd meg, hogy milyen is lesz pontosan a sorozatgyártású Buzz.