
Az új, G20-as kódjelű 3-as BMW-k első példányain alig száradt meg a festék, de a márka rajongói már nagyon várják a részleteket az új M3/M4 modellpárosról, amit a gyáriak gőzerővel tesztelnek. Egyelőre be kell érnünk a 374 lóerős M340i xDrive átmeneti csúcsverzióval, de már a csúcsmodellekről is befutottak a hivatalos adatok. Még soha ennyi változattal nem számolhattunk.
A G80-as kódnéven futó M3 a legfrissebb hírek szerint az idei Frankfurti Autószalonon be fog mutatkozni, vagyis már csak nagyon kevés idő van az (online) debütálásig. Így már sok mindent tudtunk a modellpárosról, most pedig hivatalos információk is érkeztek. A korábbi sejtések bebizonyosodtak: a négy-/kétajtós sportautók technikailag az X3/X4 M párosra épülhetnek, legalábbis a hajtásláncok tekintetében mindenképp.
Az új, 480 vagy 510 lóerős X3/X4 M technikáját örökölheti a következő BMW M3/M4
A kifutó M3/M4-hez hasonlóan az újdonságokban is egy 3-literes, sorhatos, két turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotor dolgozik, meglepő módon (és egyben nagy örömünkre) bárminemű elektromos rásegítés nélkül, vagyis a sok esetben felesleges hibridtechnikát egyelőre elkerülték az M GmbH mérnökei. A kivitel függvényében így is 480, illetve 510 lóerőt képes leadni a 3-literes sportmotor, amihez 600 Nm-es csúcsnyomaték társul. Utóbbi nyilván a Competition verzió sajátja lesz.
Az új generáció elöl is hajthat
Jelenleg 431/450 lóerőt (alap/Competition modellek), illetve 550 Nm-t produkál az S55 kódjelű sorhatos, vagyis az utód akár plusz 60 lóerővel és 50 Nm-rel izmosodott, ám érdekes módon karaktere kevésbé sportmotoros: az S55 leszabályozási fordulatszáma elérte a 7.600/percet, míg az X3 M és az X4 M szíve nem képes többet forogni 7.200/percnél; ám az is elképzelhető, hogy a sportosabb M3/M4 párosban tovább engedik tombolni a sorhatos erőgépet a németek.
Ameddig meg nem érkezik az új M3/M4, a 374 lóerős M340i xDrive az új 3-as BMW-k csúcsmodellje – galéria
Az X3/X4 M-hez szériában jár az önzáró hátsó differenciálművel is kiegészített összkerékhajtás, valamint a nyolcfokozatú automata váltó, és az M3/M4 is elérhető lesz hasonló konfigurációban. Emellett viszont lesz egy purista kiadás is, amelyet a klasszikus sportautók konzervatívabb rajongóinak szánnak. Itt elektromosan vezérelt differenciálmű fokozza csak a tapadást a hátsó tengelyen és széria lesz a kézi váltó is. Vélhetően utóbbinak köszönhető, hogy a motor teljesítményét ebben a típusban állítólag 450 lóerőre korlátozzák. Ez utóbbi azért szokatlan döntés. Egy biztos: végül bárhogy is alakul, az új M3/M4 rendkívül gyors és élvezetes lesz, tekintettel arra, hogy már a ‘sima’ G20-as 3-as BMW-k is fantasztikus menettulajdonságokkal rendelkeznek...
