Szerencsére a Hyundai nagyon is komolyan gondolja a sportos N modellsorozatának kiépítését, így az új i20-ból sem csak sportos hatású N Line, hanem valódi N verzió is készül. Már hivatalos képek is érkeztek az újdonságról, a végeredményt pedig érdemes lehet izgalomban várni. Az i30 N alapján jó esély van arra, hogy a rövidesen piacra lépő kistestvér, az i20 N sem csak gyors, hanem igazán élménydús autó is lesz.

Persze az is biztos, hogy a gyáriaknak komolyan kell venniük a munkát, ha valami maradandót szeretnének alkotni, a szegmensben ugyanis rengeteg kompetens sportos modell versenyzik a vásárlók kegyeiért, gondoljunk csak az Audi S1-re, a Ford Fiesta ST-re, az ötajtós MINI Cooper S-re vagy JCW-re, a Suzuki Swift Sportra vagy a Volkswagen Polo GTI-re, a teljesség igénye nélkül. A Toyota GR Yaris pedig olyat hoz a szegmensbe, amelyhez hasonlót eddig még nem láttunk.

Az i20 N már megjelenését tekintve is nyilván jóval mérgesebb lesz egyszerűbb testvéreinél, de a lényeg a lemezek alatt lapul; itt egyebek mellett komolyabb fékrendszerrel, sportfutóművel és egy közvetlenebb kormányművel ‘számolhatunk’, a tapadást pedig nagyobb átmérőjű és szélesebb sportos papucsok hivatottak fokozni. A motorháztető alatt minden bizonnyal a márka 1,6 literes T-GDI motorja gondoskodik majd a meghajtásról egyelőre ismeretlen teljesítménnyel. Elképzelhető, hogy lesz egy szolidabb 200 lóerős beszálló és lesz egy még erősebb, önzáró differenciálművel felszerelt Performance kivitel, akárcsak a nagytestvér esetében. A tervezők minden bizonnyal az i20 N utasterébe is csempésznek majd némi sportosságot, bár nagy csodára itt azért nem kell számítani.

Az élvezetes Hyundai i30 N nagyot ütött, úgyhogy már alig várjuk az i20 N verzióját...

Az i20 N végleges bemutatója néhány héten belül esedékes, így sokat már nem kell várnunk az újdonságra. Apropó, az aktuális pletykák már a harmadik Hyundai N modellről szólnak, ami a Tucson SUV mérges verziója lehet, 300 lóerő körüli teljesítménnyel és a Kona N is adja magát...