Szeptember vége a jelek szerint a sportolásról szól: Le Mans, BMW M3, Ford Puma ST, most pedig megérkezett a Hyundai i30 N frissített kiadása is, melynek legnagyobb újdonságát a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó opciója adja.

A szerényebb testvérek letisztultabb arcát nagyjából a régi látványkúrával egyesítő modell továbbra is az élményt helyezi középpontba, amihez akár 280 lóerőt is kínál. Ezt viszont a hatfokozatú kézi mellett egy nedves duplakuplungos 8-as automata váltón át is az útra teheti. Alapból 250 lóerő, 353 Nm és hatfokozatú kézi váltó jár, de a Performance csomag 5 lóerővel többet, azaz 280-at hoz, jóval több, immár 392 Nm nyomatékkal – ide rendelhetjük majd az új egységet.

Ott a lényeg: a 8-as automata előválasztó karja. Igaz, mi maradnánk a kézinél.

Mivel a motor főleg a középső és a felső tartományban lett erősebb, a végeredmény is gyorsabb. A 0-100-as sprint az eddigi 6,1 helyett akár 5,9 másodperc, a tempónövelést pedig az automata se lassítja.

Az új kagylóülések az autót is fogyókúráztatják

A négy- és ötajtós karosszériával is hazavihető modell további újdonságai között vannak az új alufelnik, amelyek között 19 colos kovácsolt alu példányok is akadnak – ezek 14,4 kilogrammal csökkentik a rugózatlan tömeget is. Ehhez jól jön az N Light kagylóülés, amely még jobb megtámasztást biztosít, miközben 2,2 kilogrammal könnyebb a hagyományos székeknél – a megvilágított logója pedig látványosabbá is teszi.

A csúcsverzió immár 280 lóerővel és 393 Nm nyomatékkal gazdálkodik

A frissített Hyundai i30 N jövőre lesz elérhető. Reméljük, hogy a típus megőrzi jó ár-érték arányát is.