A Ford Fiesta csúcsverziójának technológiáját ülteti át nagyobb, trendibb bőrbe a Ford Puma ST, amely a kis crossoverek szegmensébe hozza el a sportosságot. Nem lesz hiány mókában.

A képlet viszonylag egyszerű: a Fiestánál nagyobb, már-már családbarát méretre és a kategória egyik legélvezetesebb vezethetőségére számíthatunk, cserébe a tömeg, a súlypont és az árcédula tekintetében kell áldozatot hoznunk a Puma ST esetén.

Ismét egy ütős színt alkotott a Ford: mean green az árnyalat neve

A lényeg persze a hajtáslánc részegységeinél van. A Ford itt is egy 1,5-ös szerkezetet épített be az ST-be, méghozzá háromhengeres kialakítással. Ijedtségre persze semmi ok, hiszen így is sikerült kereken 200 lóerőt és 290 Nm-t kihozniuk belőle a mérnököknek, amit egy hatsebességes manuális váltón keresztül juttat el az autó az első kerekekhez. A 0-100-as sprint így 6,7 másodpercre adódik, a végsebesség pedig 220 km/h, miközben a hatékonyságra sem lehet majd panasz: a WLTP alapján 6,9 l/100 km-es vegyes ciklusra számíthat a visszafogott vezető.

Jól állnak a Pumának a sportosított elemek

De miért is fognánk vissza magunkat? A legsportosabb üzemmódban szépen durrogó kipufogó itt is kettős végből szól, a Puma futóművét pedig teljesen egyedi hangolás teszi gyorssá. A hátsó csatolt lengőkaros futómű például 50 százalékkal merevebb, mint a hagyományos Puma modelleké, ráadásul elöl-hátul sokkal kövérebb gátlók dolgoznak. Ehhez dukál a 25 százalékkal direktebb kormányzás és a 17 százalékkal nagyobb, elöl 325 mm-es fékek, a tapadást pedig egyedileg kikevert Michelin Pilot Sport 4S gumik maximalizálják az opcionális Quaife sperrel egyetemben, amelynek munkáját még a menetstabilizáló hasonló funkciója is elősegíti.

Opcionálisan sperr is jár - nagy élmény lesz vezetni, főleg a kategórián belül

A külső elemek nem csak a látványt fokozzák: az új lökhártóval felpezsdített orrkialakítás például közel 80 százalékkal csökkentette a felhajtóerő mértékét. A 19 colos kerekek szériában járnak, a palettán pedig hatféle fényezés közül választhatunk, amelyek közül kiemelkedik a képeken is látható, egyedi mean green árnyalat. ST logók és specifikus részletek, valamint fényes feketére festett elemek is akadnak, a belső tér ékét pedig a Recaro ülések adják.

A Recaro ülések adják a beltér csúcspontját

A típus forgalmazása jövőre indul - kíváncsian várjuk az árakat.