A Porsche 718 Cayman csúcsmodelljéből, a GT4-ből érdekes módon első ízben a Clubsport versenyváltozat debütált, azonban a ‘hagyományos’, utcán is használható GT4-re sem kell szerencsére sokáig várni: egyes megbízható források szerint a Porsche 718 Cayman GT4 a júliusi Goodwood-i Festival of Speed (FoS) sebességfesztiválon, illetve hegyi felfutón fog debütálni. És nagyon jó hírünk van: a vezetés szerelmeseihez szóló villámgyors modell nem 4-hengeres turbómotorral, hanem 6-hengeres szívó boxerrel fog érkezni.
Eleinte sokan féltek a négyhengeres, 2,5 literes turbós boxermotor megjelenésétől (ami a 718 S-ekben 350, a GTS-ekben pedig 365 lóerőt teljesít), amely bár bivalyerős, élményben a közelükbe nem ér az egekig forgó és mennyei szólamokon éneklő szívó hathengeres boxereknek, ám a szívó hathengeres még kap egy – minden bizonnyal – utolsó esélyt a 718 sorozatban.
A GT4 Clubsport 426 lóerős 3,8 literes szívómotorját örökölheti a 'sima' 718 Cayman GT4 is
Nemrégiben még a 911 GT3 4-literes sportmotorjának kissé fojtott verziójáról szóltak a pletykák, amire még mindig van esély, de véleményünk szerint valószínűbb a nemrégiben bemutatott 718 Cayman GT4 Clubsport versenyautó 3,8 literes 6-hengeres szívének megjelenésére.
Az új 718 Cayman GT4 Clubsport modellekben 426 lóerőt és 425 Nm-t képes leadni a közel 8000/percig forgatható boxer, ami vélhetően a 'sima' 718 Cayman GT4, illetve Boxster Spyder lemezei alatt is hasonlóan potens lesz, tekintettel arra, hogy az előző, 385 lovas Cayman GT4 sem volt gyengébb az előző Clubsport verziónál. Az előző Cayman GT4 szintén 3,8 literes szívó erőforrása különben 385 lóerőt produkált, vagyis akár bő 40 lóerőnyi pluszt is hozhat az új felvonás. Mindezeken felül a Porsche alaposan átdolgozza az elődjénél merevebb modell futóművét, a felszereltség pedig új tételekkel bővül.
Az utcai GT4 nyilván kevésbé lesz hivalkodó, mint a versenypályára tervezett GT4 Clubsport
Annyi bizonyos, hogy a Porsche 718 Cayman GT4 igazi gyűjtői modell lesz és ezzel együtt tuti befektetés, hiszen szinte biztos, hogy az utolsó szívómotoros 718-as lesz, a habot a tortán pedig a kézi váltó megmaradása jelenti – vagyis egy igazi klasszikus, puritán sportautóról beszélhetünk, ami manapság nagyon ritka.

