Adott konszernen belül megszokott, hogy a márkák azonos műszaki megoldásokat használnak, és olykor a rokonság is egyértelmű két modell között. Az olyan modellek esetében, amelyeknél a formai szempontok másodlagosak, még az is megesik, hogy csupán átcímkézik az adott autót, ám egy olyan típus esetében, amelyre húzómodellként tekintenek, elég ritkán fordul elő ilyen, és a vásárlók nem is feltétlenül nézik ezt jó szemmel. Nos, a Mitsubishit ez nem zavarta, ugyanis a vadonatúj ASX gyakorlatilag és új emblémával ellátott Renault Captur lett.
Mindez azért is fájó, mert a japánok már hónapokkal ezelőtt ízelítőkön mutogatták az autót – a Colttal együtt, ami bár egyelőre még nem mutatkozott be, de ezek után erős a gyanúnk, hogy csupán egy hasonlóan átcímkézett Clio lesz –, amelyet az új formanyelv bevezetőjeként harangoztak be. Nos, mindezek ellenére gyakorlatilag csak arról van szó, hogy a hűtőrácsot króm elemekkel szabták át, és rányomtak egy Mitsubishi emblémát, míg hátul Renault jelvény helyett – ami egyébként diszkréten takarta a most ott virító tolatókamerát – egy méretes Mitsubishi felirat található.
Az ízelítők alapján valami egyedit vártunk... - galéria
Az utastérre is kár fecsérelni a szót, hiszen a kormányon lecserélt emblémán kívül szinte semmi sem változott, ami azért igencsak kínos egy olyan típus esetén, amely eddig a márka húzómodellje volt. A japánok persze számtalan adatot megadtak az autóval kapcsolatban, de nem meglepő módon ezek teljesen megegyeznek a Renault Captur vonatkozó számaival, így a szócséplés helyett azt tanácsoljuk, hogy ha kíváncsiak a Mitsubishi újdonságára, inkább olvassák el korábbi tesztjeinket a Renault Capturről – vagy csak nézzék meg a tesztek végén található táblázatot.
A műszaki megoldások megosztása nem fáj, de átszabhatták volna kicsit jobban az autót
Korábbi tesztünk egyébként a hajtáslánc tekintetében is irányadó, hiszen az ASX nagy újdonsága a konnektoros hibrid egység, amely mondanunk sem kell, szintén egy az egyben került át a Renault lemezei alól. Akárcsak az „öntöltő” hibrid kivitel, amelynek 1,6 literes benzinmotorja és elektromotorja 143 lóerőt kínál – a konnektoros hibrid egyébként 159 lóerőt ígér, és 10,5 kWh-s akkuja papíron 49 kilométeres elektromos hatótávot biztosít.
Aki nem vágyik komolyabb elektrifikációra, az választhatja az 1,3 literes turbós benzinest is 140 vagy 158 lóerővel – előbbi csak manuális váltóval, utóbbi pedig csak hétsebességes duplakuplungos automatával érhető el. Persze azért említsük meg, hogy elérhető Android Auto és Apple CarPlay szolgáltatás – utóbbi vezeték nélkül is –, illetve a Mitsubishi által MI-PILOT névre keresztelt, de egyébként a Renault megoldásával megegyező félig önvezető rendszer, több más asszisztenssel együtt.
Belül sincs új a nap alatt - galéria
Az új ASX csak jövő márciustól lesz elérhető a kiválasztott európai piacokon, ahonnan még nem vonult ki a márka. Ahogy már említettem, az új Colt ezek alapján minden bizonnyal egy hasonló módon „átalakított” Clio lesz, de kíváncsian várjuk, hogy a Mitsubishi vajon milyen áron kínálja majd az újdonságait – jó eséllyel nagyon hasonló összeget kérnek majd értük, mint a Renault a sajátjaiért, vagy esetleg azt tudjuk még elképzelni, hogy a franciák modellje bár alacsonyabb felszereltséggel olcsóbban indul, de a minden jóval megáldott változatok már valamivel kevesebbe kerülnek majd Mitsubishi emblémával.