Közeledünk a vadonatúj Mitsubishi ASX bemutatójához. A japánok egyik legnépszerűbb modelljének jelenleg futó, első generációja már 2010 óta piacon van – igaz, többször is megújult az évek során, legutóbb a teljes arcát átszabták. Ideje azonban már a váltásnak, és a legutóbbi ízelítő után ezúttal egy újabb képpel és a hajtásláncokra vonatkozó információkkal szolgált a Mitsubishi számunkra.
Nagy meglepetésre ne számítsunk, hiszen a Renault Capturral – és sok más Renault és Nissan modellel – közös CMF-B platformra épülő új ASX a hajtásláncok tekintetében is közösködik a franciák modelljével. Mindez annyit tesz, hogy a beszállót az egyliteres, turbós háromhengeres jelentheti majd 90 lóerővel, míg feljebb lépve a négyhengeres, 1,3 literes turbós jön, hatsebességes manuális váltóval és 140 lóerővel, vagy hétsebességes duplakuplungos automatával és 158 lóerővel.
Az izgalmakat a hibrid változatok jelenthetik majd: az 1,6 literes benzinmotorral és két elektromotorral dolgozó rendszerek az első kerekeket hajtják. A klasszikus, Toyota által öntöltőnek hívott hibrid 145 lóerőt és 1,3 kWh-s akkut kínál majd, míg a konnektoros kivitel 160 lóerőt és 10,5 kWh-s akkut – utóbbival akár 50 kilométer is megtehető majd tisztán elektromosan.
Teljesen új formákkal rukkol elő a Mitsubishi
A korábban megosztott ízelítőn ugyan egyelőre csak egy digitális terv van, de az jól látszik, hogy a japánok megpróbáltak egy új irányba elindulni, és jóval kerekdedebb formákat alkalmaztak, míg az új képen csupán a márka- és típusfeliratokat láthatjuk a szépen formázott csomagtérajtón. A sajtóanyag szerint egyébként elöl a krómozott elemek egybeolvadnak majd az új LED fényszórókkal, és dinamikus domborításokat kapunk a motorháztetőre.
A bemutató szeptemberben esedékes, de a piacra lépés csupán 2023-ban várható. Az ASX mellett egyébként a visszatérő Colt lesz még a Mitsubishi nagy újdonsága, amely a Clióval közös alapokra épül majd.