A BMW M GmbH-nak sokak nagy szomorúságára nem szokása kiszolgálni a kombik kedvelőit: bár a divízió történelmében volt már néhányszor precedens puttonyos M modellre, csak nagyon ritkán adják be derekukat a gyáriak, így a praktikumra vágyó vásárlóknak be kell érniük az X3/X5 M párossal; persze aki sportkombit akar, nem feltétlenül szeretne egy emelt SUV modellt.

Sebaj, az Alpina rendszerint ezt a piaci rést használja ki, a BMW-k nemesítésére szakosodott, sok-sok évtizedes múlttal büszkélkedő Buchloe-i cég ugyanis minden modelljéből készít sportos kombit. Nincs ez másképp az aktuális 3-as BMW esetében sem, aminek az Alpina által kezelésbe vett B3 változata az előzetes híreknek megfelelően a Frankfurti Autószalonon debütált, mégpedig első ízben (kizárólag) kombiként. És megelőzve az M3-as BMW-t, amelynek leleplezésére még várnunk kell.

Az Alpina az új, 462 lóerős B3-mal megelőzte az aktuális M3-as BMW-t – elsőként kombiként (Touring) debütált a szélvészgyors 3-as BMW

Az Alpina B3 Touring a BMW M340i xDrive (Touring) alapjaira épül, amiből egyenesen következik, hogy a ZF-féle – igaz, erősített – 8-fokozatú automata váltón felül az xDrive összkerékhajtás is szériában jár hozzá. Alapvetően nem is baj, tekintettel arra, hogy a BMW B58 kódjelű 3-literes, sorhatos turbós benzinmotorja az Alpina átdolgozásával – és egy turbó helyett két feltöltő által lélegeztetve – 374 lóerő és 500 Nm helyett a B3-ban nem kevesebb, mint 462 lóerő és 700 Nm (!) leadására képes. Előbbi 5000-7000/perc, míg utóbbi 3000-4250/perc között végig rendelkezésre áll.

A pontos 0-100 km/h sprintidőről és a végsebességről egyelőre nem nyilatkoztak az Alpina illetékesei, de azt elárulták, hogy egy ügyes rajtautomatika funkcióval büszkélkedhet az autó, így nem lepődnénk meg egy akár 4 másodpercen belüli gyorsuláson, de az Alpina szerint a 0-200 km/h-s sprint is óriási élmény az üresen 1,87 tonnás autóval; a végsebesség 300 km/h feletti. A menetüzemmódok (Comfort+, Comfort, Sport és Sport+) segítségével a vezető személyre szabhatja a modell viselkedését.

462 lóerőt és 700 Nm-t képes leadni a 3-literes, sorhatos biturbós BMW/Alpina motor – kell is ide a széria összkerékhajtás...

Az Alpina szokásához híven kívül-belül egyedi, ‘alpinás’ megjelenéssel ruházta fel a sportkombit, ami állítható sportfutóművet, komoly fékrendszert és szériában 19, opcionálisan 20 colos Alpina keréktárcsákat és 2x2 kipufogóvéget is kapott.

A 472 cm hosszú 3-as Touring csomagtere 500 literes, így családi használatra is szuper az autó, de az 59 literes üzemanyagtank a teljesítményt kihasználva gyorsan kiürül.

Az Alpina szokásához híven az utasteret sem hagyta érintetlenül, persze az exkluzív belsőt keményen meg kell fizetni... – galéria

A gyári vegyes fogyasztás 11,1 l/100 km a WLTP ciklus szerint, így legfeljebb 500 km-es hatótávval számolhatunk. Az árak még nem nyilvánosak, de mi átszámítva 25 millió forint körüli indulóárra számítunk. Az új Alpina B3 Touring alapjait adó új BMW 3-as kombiról részletesebben korábbi bemutató cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.