Épp tegnap osztottunk meg Olvasóinkkal újabb hivatalos részleteket a vadonatúj BMW M3 kapcsán, amiből a hírek szerint több verzió is érkezik: az ügyfelek választhatnak majd a szimpla hátsókerékhajtás vagy az összkerékhajtás között, a 480 lovas alapverziók mellett lesznek kicsit radikálisabb 510 lóerős Competition kivitelek, továbbá a vezetés szerelmeseinek egy manuális váltós változattal kedveskedik az M GmbH. Mindez remekül hangzik, mégis van mitől tartania az M3-nak: az Alpina már szintén nagyban teszteli (és rövidesen prezentálja) saját villámgyors 3-asát.

A hosszú évtizedek óta BMW-k tuningolására szakosodott, Buchloe-i székhelyű Alpina mérnökei tehát gőzerővel dolgoznak az aktuális, G20 kódjelű 3-as BMW alaposan felpaprikázott változatain, amelyek akárcsak eddig, úgy a továbbiakban is borsot törhetnek az M-es BMW-k orra alá. Persze az exkluzív Alpinákból nagy volumen biztosan nem készül majd, de ennek ellenére véleményünk szerint az új Alpina 3-as családja hasonlóan kívánatos lesz, mint a BMW M-sorozata, a szokásos különbséggel: a BMW gyári autói radikálisabbak, miközben az Alpina büszkeségei kicsit komfort-orientáltabbak, miközben a menetteljesítmények tekintetében nem kívánnak kompromisszumot.

Az Alpina már gőzerővel teszteli az új B3/D3 párost – még az is lehet, hogy megelőzik az új BMW M3-at

Hivatalos információnk még nincs az új Alpinákról, de szinte biztosra vehetjük, hogy a németek megtartják jó szokásukat és mind dízel, mind pedig benzines változatban bemutatják 3-asukat: előbbi D3, míg utóbbi B3 néven debütálhat, a motor felépítésének megfelelően ‘Biturbo’ vagy a dízel esetében akár ‘Triturbo’ utónévvel. Kezdjük a dízellel: a leköszönő D3-ban 350 lóerőt és 700 Nm-t képes leadni a két turbófeltöltő által lélegeztetett háromliteres sorhatos, ám időközben az új 3-as testvérmodelljének tekinthető, BMW X3 alapú Alpina XD3-ban már bemutatkozott az Alpina háromturbós, háromliteres sorhatos dízelmotorja, ami 388 lóerőt és közel 800 Nm-t képes leadni.

Ebből kiindulva kicsit sem lepődnénk meg tehát azon, ha az új 3-as BMW-n alapuló Alpina D3 szintén megkapná a brutális ‘triturbós’ gázolajos szívet. Az XD3/XD4 csak összkerékhajtással elérhető, de akár az is elképzelhető (bár nem valószínű), hogy a D3 hátsókerékhajtással is debütál. És a B3? Szinte biztos, hogy a B3-ban is egy sorhatos, háromliteres, persze alaposan átdolgozott BMW szív fog majd dohogni, minden bizonnyal két turbófeltöltő által lélegeztetve. A kifutó Alpina B3 Biturbo 440 lóerőt és 660 Nm-t teljesít, de az újdonság biztosan erősebb lesz nála. Hogy mennyivel, azt nem tudjuk, de vélhetően nem lesz messze a B3 sem az M3 480/510 lóerejétől.

A jellegzetes Alpina iskola szerint készül az új D3/B3 duó: inkább utcára, mint versenypályára születnek

A B3 szinte biztos, hogy elérhető lesz hátsókerékhajtással is, a ZF-féle nyolcgangos automata váltó pedig az összes B3 és D3 szériatartozéka lesz, vagyis kézi váltóval biztosan nem készül már egyetlen Alpina modell sem. Az Alpina B3/D3 páros szokás szerint kevésbé lesz hivalkodó, mint egy M3, de a szokásos ismertetőjegyekből könnyen felismerhetjük majd a Buchloe-i rakétákat: nem maradhatnak el a jellegzetes Alpina légterelők és a klasszikus sokküllős Alpina kerekek sem, hátulnézetből pedig a két méretes dupla kipufogó jelzi majd egyértelműen, hogy nem egy átlagos 3-as BMW-vel van dolgunk. Apropó: az új BMW M3-ból csak szedán lesz, miközben az Alpina B3/D3 páros kombiként (Touring) is elérhető lesz majd.

Erőből nem lesz hiány: a dízel Alpina D3 közel 400 lovas is lehet, a benzines B3 pedig megközelítheti az 500 lóerőt...