A Mercedes-Benz már régen a tudtunkra adta, hogy az új generációs Citan – amely elődjéhez hasonlóan a Renault Kangoo alapjaira épül – T-osztály néven előkelőbb, személyautós változatban is elérhető lesz. Most pedig elérkezett a pillanat, és bemutatkozott a vadonatúj T-osztály, amely nem csak egy új kategóriába jelent belépőt a csillagos márka számára, hanem egy új betűt is bevezet a gyártó nómenklatúrájába.

Túl nagy meglepetés persze nem ért minket, hiszen a Citan formái köszönnek vissza, néhány finomabb részlettel megspékelve, mint a mutatós, 17 colos keréktárcsák, a krómmal gazdagabban díszített hűtőrács vagy éppen a felfelé nyíló csomagtérajtó – de feltűnhetnek a normál, nem csak billenthető, hanem rendesen lehúzható hátsó ablakok is. A T-osztály egyébként 4498 mm hosszú, 1859 mm széles és 1811 mm magas, míg tengelytávolsága 2716 mm – később érkezik majd a nyújtott tengelytávú kivitel is hét férőhellyel.

Előkelőbb, mint a Citan - galéria

Az utastérben ugyancsak a Citan formái köszönnek vissza, de már ránézésre is finomabb anyagokkal dolgoztak a mérnökök, így például puha borítású ajtóbetétek és műszerfal is, de természetesen (mű)bőr borítású ülések is elérhetők. Noha átszabták a Kangoo utasterét, a klímakonzol és néhány kezelőszerv azért ismerős lehet a francia testvérből, ellenben a nem éppen méretes, 7 colos multimédiás kijelzőn a csillagosok MBUX rendszere fut, amely természetesen ismerti az Apple CarPlay és Android Auto funkciókat is – ellenben digitális műszeregységet már nem kaptunk.

A helykínálat bizonyára bőséges, ellenben a nagycsaládosoknak szemet szúrhat, hogy hiába mutogat olyan képeket a Mercedes, amelyen három gyerekülés van a második sorban, ISOFIX rögzítési pont bizony csak a két szélső üléshez jutott, és amennyiben azok használatban is vannak, úgy azért igencsak nehézkessé válik a babahordozó bekötése a középső ülésnél – ahogyan az a képen látszik. Ettől még persze kiválóan alkalmas lehet az autó családi használatra, és bár pontos adatot nem kaptunk erről, a csomagtér is igen méretes lehet.

A minőség sokat javult a T-osztályban - galéria

Ami a biztonságot illeti, a T-osztály hét légzsákkal érkezik, és számtalan vezetéstámogató rendszer elérhető hozzá, kezdve a sávtartótól, a holttérfigyelőn át a távolságkövető tempomatig – de még oldalszél asszisztens is van. A hajtáslánckínálat kezdetben igen szegényes lesz: egy dízel és egy benzines áll majd a vásárlók rendelkezésére, de később is csak egy-egy taggal bővül majd a kínálat – és minden motor a franciáktól érkezik.

Dízelfronton az 1,5 literes négyhengeres T 160d jelzéssel 95 lóerőt és 230 Nm-es nyomatékot kínál majd, míg a T 180d jelöléssel 116 tagú ménest és 260 Nm-t mozgósít – utóbbinál egy rövid időre akár 121 lóerő és 295 Nm is kisajtolható az egységből. Az 1,3 literes négyhengeres turbós ugyancsak 160 és 180 jelöléssel 102 lóerőt/200 Nm-t, illetve 131 lóerőt/240 Nm-t kínál a vásárlók számára. Minden modell fel van szerelve start-stop rendszerrel, és míg alapáron hatfokozatú manuális váltóval kínálják őket felárért a két dízel és az erősebb benzines hétfokozatú duplakuplungos automatával is megvásárolható lesz.

Ez a kép egy kicsit azért trükkös - galéria

Ahogyan azt a csillagosok már korábban beígérték, nemsokára érkezik majd az elektromos EQT is, amely az EQA, az EQB és az EQV mintájára finoman átszabott megjelenéssel kínál majd villanyos meghajtást. Az elektromos hajtáslánc nagy valószínűséggel szintén a Renault testvérből érkezik majd, habár a mindössze 45 kWh-s akku és 122 lóerős teljesítmény azért Mercedes-Benz néven kevésbé lehet vonzó. Ami az árakat illeti, Mercedes mércével bizonyosan kedvező lesz majd az új T-osztály, ám Renault Kangoo mércével bizonyosan rosszabbul mutat majd az árcédula.