A HR-V új generációjának megalkotásakor a Honda ismét lesöpört mindent a tervezőasztalról. Ezt már első pillantásra láthatjuk, ugyanis az új modell megjelenésében teljes mértékben szakít a hagyományokkal. A letisztult külső illeszkedik a márka új elképzeléseibe – de vajon mit rejt magában?
Még februárban mutatkozott be a vadonatúj Honda HR-V Japán kiadása, most pedig befutottak az első képek és adatok az európai változattól. Az eltérés megjelenésben minimális, viszont az formák pedig nagyon is mások, mint az eddigiek. A Jazz és az e által képviselt letisztult vonalat viszi tovább a HR-V is, amelybe elöl a gazdagon rácsozott hűtőrács, hátul pedig a letisztult, magabiztos kiállás csempész karaktert – utóbbihoz tartozik az egyre népszerű teljes hátsón átfutó fényív.
Új divat a hátsó fényív - itt is jelen van
A hátsó ajtók rejtett kilincse megmarad, a C-oszlop lejtése pedig a profilba is dinamikát csempész. Újdonság a kétrészes panoráma üvegtető lehetősége, ugyanakkor a kerékjárati íveket továbbra is civilizált méretű, 16-18 colos szettek tölthetik ki. Maga a HR-V egyébként ugyanarra a padlólemezre épül, amire a Jazz.
Letisztult és otthonos a belső - klasszikus kezelőszerveket használ
Belül is a letisztultság az uralkodó. Az egyik főszerepet a 9 colos központi kijelző kapta, amelyen modern Androidos rendszer fut. Érdekesség a légbeömlők karakteres állítógombja, és a vízszintes műszerfal vékony céltudatossága – jó hír, hogy a fontos kezelőegységek dedikált megjelenést és gombot kapnak. A variálhatóságot a többféleképpen alakítható hátsó ülések is fokozzák és ide is jutott légbeömlő. A helykínálat nagyot nőtt, a hátsó lábtér például 35 mm-rel nagyobb, mint az elődé, ami nagy szó, hiszen az előd se volt éppen szűkös.
Meglehetősen tágasnak ígérkezik a hátsó üléssor is
Ahogy arra számítottunk, hozzánk a Jazz-ből vagy a CR-V-ből is ismert hibrid rendszerrel érkezik a modell, amelyben a főszerepet az elektromos hajtás kapja, amihez egy 1,5 literes, négyhengeres szívómotor is bedolgozik. Két elektromotor valósítja meg az összkerékhajtást, plusz bizonyos sebességeknél a benzinmotor is hajt előre. Az összteljesítmény szerény 131 lóerő, amelyet 253 Nm nyomaték egészít ki.
Az új HR-V-re azért még várnunk kell: a Honda az év végére ígéri a forgalmazás beindulását.