Az elektromos jövő sok mindent megkavarhat. Az már biztosnak tűnik, hogy számos modell eltűnhet a gyártók kínálatából, és ez bizony nagy hatással lehet a prémiumgyártókra is – kiváltképp a nagy német hármasra, akik gyakorlatilag már minden apró lyukat betömtek a palettájukon. Olyannyira komoly lehet a dolog, hogy egyes értesülések szerint a BMW teljes kompakt kínálata veszélyben lehet a jövőben.
Egy belsős forrás arról árulkodott, hogy a BMW-nél vizsgálják a kompakt modellek helyzetét, aminek legfőbb oka, hogy a mostani, alapvetően belső égésű erőforrásokhoz tervezett platformot le kellene majd váltani egy deidkáltan elektromos megoldásra, amelynek fejlesztési költsége hatalmas. Ezzel szemben a kompaktok árai nem szállhatnak el túlságosan, így az anyagi oldal és a proftábilitás problémás lehet ezeknél a típusoknál.
Ráadásul az Egyesült Államokban nincs nagy piaca ezeknek az autóknak, és bár Kínában továbbra is keresik őket, a Távol-Keleten jobban kedvelik a lépcsőshátú modelleket. Mindemellett az is problémás lehet, hogy a kisebb autókba csak kisebb akkukat tudnak építeni, amelyen ugyan a technológia fejlődése még segíthet, de egyelőre nem biztos, hogy vonzók lennének ezek a modellek a vásárlók számára.
A 2-es Active Tourer az évtized végéig maradhat még
Egy darabig azért még nem kell aggódni, hiszen a 2-es Active Tourer például csak most mutatkozott be, a vadonatúj X1 és iX1 is idén érkezik, és az 1-esre is vár még egy modellfrissítés, tehát ha el is tűnnének majd ezek a kompakt modellek, ez valószínűleg csak az évtized vége felé történne meg. Ugyanakkor annak tudatában, hogy a BMW tulajdonában ott a MINI, azért nehéz elhinni, hogy a németek ne fejlesztenének majd legalább egy elektromos platformot kisebb autókhoz, hiszen így gyakorlatilag az angol márka a megszűnés szélére kerülhetne.
Persze szóba jöhet az is, hogy összeáll majd valakivel a BMW – ami jó eséllyel egy kínai gyártó lehet –, hogy megoldja ezt a problémát. Egyébként a Mercedes-Benz is belátta már, hogy túlzásba vitték a kompakt modelleket, és az Audi is közölte már, hogy az A1 és a Q2 biztosan búcsúzik a palettától. Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz a sorsa ezeknek az autóknak, amelyeket a rossz nyelvek nem is neveznek igazi prémiumoknak – de ezzel azért lehet vitatkozni.