Közel öt hónappal a Subaru BRZ bejelentése után végre hivatalosan is színre lépett a Toyota GR 86. A GT 86 utódja a Gazoo Racing miatt kapott új nevet: a továbbra is turbó nélküli sportos modell a GR Supra és a GR Yaris mögé (valamint a GR Super Sport hiperautó elé) sorol be.
Az első generációból 200 ezernél is többet adtak el, az utódtól is értelmezhető nagyságú darabszámot vár a cégvezetés. A cél érdekében számos ponton fejlesztettek az autón. A korábbi 200 lóerőből 7000-es fordulatszámon lehívható 235 lett (a leszabályozás 7400-nál esedékes), a karosszéria torziós merevsége másfélszeresére nőtt, miközben a saját tömege továbbra is kellemesen alacsony, 1270 kilogramm.
Erősebb és nyomatékosabb lett a nagyobb motor
Formája és méretei is nagyrészt változatlanok, szám szerint 4265 mm-es hosszúság, 1775 mm-es szélesség és 1310 mm-es magasság jellemzi a 2575 mm tengelytávú autót. Az ötödével öblösebbé vált erőforrás (2,4 literes űrtartalmú az eddigi 2,0 liter helyett) 3700-as fordulatszámon 250 Nm-re képes, a 0–100-as sprint a korábbi 7,4 másodperc helyett csupán 6,3 másodpercig tart.
A stabilitás növelése érdekében finomhangolták a GR 86 karosszériáját, a trükköktől nem mellékesen a kormányzás pontossága is növekedett. Elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztést kapott az autó, a 18 hüvelykes felniken visszafogott szélességű (de a korábbinál így is 10 mm-rel szélesebb), 215/40 R18-as méretű abroncsokat találunk. Továbbra is a könnyed kezelhetőség és a minél közvetlenebb reakciók elérése volt a cél.
A lényeg sem változott: klasszikus vezetési élményt ad a második kiadás is
Utasterében ismerős hangulat fogadja a legfeljebb négy utast, bár az új kiadás a 8 colos központi kijelző mellé szintén digitális – 7 hüvelykes – műszerfali kijelzőt is kap. Az automata váltóval szerelt modellek újdonsága lesz a Subaru-féle EyeSight asszisztens rendszer, bár kuplungpedál nélkül éppen a koncepció lényege veszik el.
Továbbra is a Subaru BRZ kétpetéjű ikertestvérének tekinthető a Toyota GR 86, vagyis a négyhengeres boxer mellett a két autó külalakja is szinte azonos. Az elhanyagolható eltérések (a hűtőrács, illetve a hátsó lámpatestek különböznek) a gyakorlatban nem számítanak: Subaruként nem szállítják Európába a sportos kupét, csakis Toyota jelvénnyel tudjuk majd megvásárolni.
A plusz 400 köbcenti 1,1 másodperccel gyorsabban teljesített (6,3 szekundumos) sprintidőt jelent
Egyelőre kérdéses a mikor és a mennyiért is. A japán szalonokba még idén ősszel megérkezik az autó, Európába reálisan a jövő év első felében futhat be.