Az újkori Land Rover Defenderre piszok sokat kellett várnunk, ehhez kétség sem fér. Ám ahogy tesztünkből kiderül, igenis, megérte várni – a sokak szerint nem elég kemény terepmodell persze a modern tervezés-gyártás miatt már más tőről fakad mint elődje, ám vakmerősége és terepképességei továbbra is nevéhez méltóan lenyűgözőek. A modell ráadásul sikeres is, amit további verziók kiadásával aknáz ki a gyártó hamarosan.
Arról már tudunk egy ideje, hogy a háromajtós Defender 90 és az ötajtós Defender 110 mellé 130 néven egy nagyobb, hosszabb és persze hétüléses terepgép is érkezik várhatóan 2022-ben, immáron pedig a kiszivárgó információk alapján arról adhatunk hírt, hogy Defender SVO néven teljesítményorientált variánst fejleszt a patinás brit márka, mi több egy platós, azaz pickup verzió érkezésére is jó esélyek vannak. Ha ez nem elég, a pletykák szerint egy még több luxussal átitatott modellel is készül a Land Rover, utóbbit a következő Range Rover alapjaira építené a gyártó.
Az új MLA platform ad majd alapot a következőgenerációs Range Rovernek és persze a Range Rover Sportnak, ami kiváló lehetőséget nyújt egyben egy luxus Defender életre hívásának is, hiszen a padlólemez mérete és a Defender dimenziói jól illenének, mi több, az új alap belsőégésű motoros, hibrid és elektromos hajtásnak is otthont tud majd adni. Ez a luxusmodell ötvözné a Defender legendás terepjáró képességeit a márkától ugyancsak megszokott és magas fokú prémium kivitelezéssel.
A Land Rover jelenleg három modellcsaláddal rendelkezik a Discovery, a Range Rover és a Defender személyében, így nem meglepő, ha tovább bővítenék a kínálatot a nagyobb profit reményében. Motorok tekintetében a hathengeres benzines és dízel erőforrásokra számíthatunk könnyű hibrid vagy konnektoros hibrid rendszerként, illetve lehetőség van a V8 maradására is.
A Mercedes-Benz az EQG személyében még ha egyelőre csak koncepció formájában is, de már bemutatott elektromos hajtású retro-keményvonalas terepjárót a szegmensben, így nem volna meglepő, ha a Land Rover is ugyanígy cselekedne. Az MLA platformra épülő Defender esetében sportosabb belsőre is számíthatunk, sportülésekkel, magasra pozicionált váltókarral, fém- illetve fabetétekkel a természetes, mégis prémium életérzés megteremtése érdekében.
A korábbiakban felröppent egy kisebb, tisztán elektromos Defender modellel kapcsolatos hír is, azonban az EMA (Electric Modular Architecture) platformra nem épül ilyen modell, legalábbis a márka így döntött. Erre a padlólemezre épül majd viszont a következő generációs Range Rover Evoque és a Land Rover Discovery Sport is, amelyek a tisztán villamos hajtás mellett konnektoros hibridként is kaphatók lesznek. Mikorra várhatók a fontos újdonságok? Az MLA platformra épített luxus Defender 2024-re várható a jelenlegi szériához kapcsolódva, amely a 90 és 110 modellek mellett jövőre a 130-assal bővül.