A Mercedes-Benz valóban komolyan vette Münchent, szinte végeláthatatlan sort tudnának alkotni az autószalonon bemutatott, nevükben EQ-betűpárt tartalmazó modellekből. Két igazán különleges darabról is hírt adhatunk – bár meg kell jegyeznünk, hogy a Maybach-féle EQS SUV és a G-osztály villanyos variánsa egyaránt a tanulmányautó fázisban tipeg.
Kezdjük az előbbivel, az SUV-kategória legfelső polcára igyekvő portékával, a Mercedes-Maybach EQS SUV elektromos crossoverrel. A vörös és fekete kombinációjában pompázó tanulmányautó merész, bajszos/szájas/szemes absztrakciókat beindító orr-részén zárt hűtőrács és keskeny, de különösen hatékony világítótestek sorakoznak.
Fényes csillag trónol fekete motorháztetején, a keréktárcsák átmérője nem kevesebb, mint 24 col, a képet pedig a légellenállási szempontok figyelembevételével elhelyezett elemek, a karosszéria teljes szélességén is túlnyúló hátsó lámpák, valamint a karosszéria síkjába simuló kilincsek teszik teljessé.
Az ajtók teljesen automaták, akár a sofőr is vezérelheti az utasbejáratok nyitását. A fedélzet megközelítése gyerekjáték, de a kabin kialakítása messze nem hétköznapi. Futurisztikus kormánykerék, Hyperscreen kijelző (az utas elé is jut egy 12,3-as egység), lebegő középkonzol, rozé arany hangulati elemek, fehér (!) zongoralakk és szőrmére hajazó padlóburkolat fogadja az érkezőket.
Rozé arannyal színesítik az amúgy sem szürke fedélzetet
Természetesen a hátsó sorba is jócskán jut a jóból: két önálló ülése közé elegáns konzolt álmodtak. A kartámasz a modernség jegyében magában rejti a szórakoztató-rendszer kezelőszerveit, a szépre érzékenyek pedig illatos virágot helyezhetnek a vázába és nívós itallal tölthetik meg az előre bekészített poharakat. Vagy éppen fordítva, mert egy szint fölött ennyi szabadsága igazán lehet a tulajdonosnak.
Technikai részleteket nem közöltek, csupán – nem túl nagy meglepetésre – az új, elektromos járművek számára fejlesztett padlólemez használatát erősítették meg. Az tűnik még biztosnak, hogy előbb a Mercedes-Benz EQS SUV-ről hull le a lepel, csak őt követően jelenik meg a 600 km-es hatótávú Maybach-változat.
Maybach- és gyémántminta egyben: nyugodtan nevezhetjük mívesnek a lámpatesteket
Ha akadnak még fanyalgók az SUV-mánia láttán – nos, a legendás G-osztály talán még az ő számukra is emészthetőbb portéka. De a dicső múltból még egy hasonló ikon sem sokáig élne meg, ezért már készülőfélben van a tisztán villannyal hajtott rokon, vagyis az EQG. A cél egyértelmű: a terepjáró lelkét sérelmek nélkül átemelni a zéró-emissziós korszakba.
Ezért a tanulmányautó kívülről szinte teljesen a 2018 óta gyártott második generációt idézi. Különbséget a megvilágított hűtőrács, a tetőbe helyezett szúrófények, a szintén fényben úszó oldalsó csíkok, valamint a 22 hüvelykes, egyedi keréktárcsák jelentenek. Plusz egy egészen vicces részlet: a csomagtérajtón általában helyet foglaló pótkerék helyét egy töltőboxra hajazó, világító dobozka vette át, ami tárolóhelyként szolgál, például a a töltőkábeleknek. Ezt akár egy vallomásnak is vehetjük, hogy az EQG esetén kevésbé számítanak arra, hogy a tulajdonosok kemény terepre viszik az autót, máskülönben nem lett volna túl szép elhagyni a nehéz körülmények között szinte elengedhetetlen pótkereket.
Kiköpött G-osztály - csupán az egész fényesebb
A klasszikus értékek a létravázban is tovább élnek, vagyis továbbra sem váltanak önhordó karosszériára. Így az akkumulátorcsomag a szokásos padlólemez helyett ezúttal a fémszerkezet ölelésében kap helyet. Az alacsony súlypont garantált, az akár 100%-os emelkedők leküzdése, vagy a kiváló vontatási képességek továbbra is adottak.
Főleg a négy, külön szabályozható villanymotor és a kétfokozatú elektromos hajtómű okán. Persze még fejlesztés alatt áll a hajtáslánc, ezért pontos adatokkal nem szolgálhatunk. De tippünk szerint az EQG a jelenlegi csúcsot képviselő Mercedes-AMG G63-nál is nagyobb teljesítményre lesz képes – még ha csak korlátozott ideig is.
Még a hátsó dobozra is jut LED
A Maybach szériagyártása 2023-ban indulhat, a G-osztály villanyos párja esetében még nincs kitűzött mérföldkő. Az EQG-vel kapcsolatban az biztos, hogy a fejlesztés utolsó fázisában kimerítő tesztek várnak az elkészült példányokra. A robusztusság próbáját a stájerországi Schöckl hegyen, Graz városától kőhajításnyi távolságban tartják.