A Mercedes-Benz a padlóig nyomta az elektromos gázpedált: alig egy héttel azután, hogy bemutatkozott az első villanymotorral (hathatósan) támogatott AMG típus, most itt az első teljesen elektromos AMG, az EQS 53. Emellett pedig a hétvégén bemutatkozott az EQE, a biztonság kedvéért pedig egy EQG és egy Maybach EQS tanulmány is tiszteletét tette.
Haladjunk sorban! A Mercedes-AMG EQS 53 egy cseppet sem szerény teljesítmény tekintetében, annak ellenére, hogy az elnevezése egy fölé soroló csúcsmodellnek is helyet ad, mondjuk 63-as megjelöléssel. Akár 761 lóerő és 1020 Nm nyomaték is rendelkezésre állhat, amennyiben a vezető lehívja az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag boost funkcióját. Ez az állórajtnál fokozza a képességeket, ami 3,4 másodperces 0-100-as sprintet jelent, amennyiben legalább 80 százalék szufla van az akkumulátorokban. Alaphelyzetben, azaz állandó jelleggel vagy a feláras csomag nélkül 658 lóerő és 950 Nm áll rendelkezésre, ami 3,8 másodperces gyorsulási adatot eredményez – ez sem mondható szerénynek. A 220 km/h-s végsebesség ugyancsak a fent nevezett csomaggal fokozható 250 km/h-ra.
0-100 akár 3,4 másodperc alatt és 250 km/h-s végsebesség
Az AMG modellben sokkal több a különleges dolog, mint gondolnánk. Nem csak egyedi elektromotorokat kap, de a hátsó tengely és a motorok bekötési pontja, sőt, az alváz kiegészítő megerősítései is a sportmodell különleges státuszát szemléltetik. A futómű egyes alkatrészei más AMG modellekből érkeznek. Az első és a hátsó tengelyre szerelt elektromotorok teljesen adaptív összkerékhajtási rendszert eredményeznek, a dinamikát és a fordulékonyságot pedig 9 fokos elfordulásra képes hátsókerék-kormányzás fokozza.
A vezetési üzemmóddal összefüggésben a hangszórókból szólhat az izgalmas, mély, V8-asokra emlékeztető hangaláfestés, de a rajtautomatikának és az üdvözlésnek is más-más hangja van a villanyos csúcsmodellben. A regeneratív fékezés négy fokozatban állítható a váltófülekkel. Szériában 20, felár ellenében pedig 21 és 22 colos kerekek mögött van szériában acéltárcsás AMG fékrendszer elöl hat dugattyúval, amelyet opcionálisan karbon-kerámia egységre cserélhetünk.
Sportosabb konfigurációk is elérhetők - galéria
Ne felejtsük el, hogy az EQS egy igazi luxusautó maradt, hatalmas beltérrel, így akár elfektethető, masszírozós hátsó ülésben is élvezhetjük a sofőrös lét „izgalmait”. Utóbbit fokozzák a képernyők, amelyekből elöl három, hátul pedig akár kettő is lehet, szép megjelenítéssel és modern tartalmakkal – ahogyan azt az elektromos zászlóshajóból már ismerjük. Mindezt AMG-specifikus tartalmak, jellemzően logók és sportosabb kiegészítők fokozzák.
Az EQS 53 lemezei alatt egy 107,8 kW-os akkumulátort találunk, AMG-specifikus kábelezéssel és hőmenedzsment rendszerrel, amely elősegíti a tartósan nagy teljesítményt, valamint a gyorsabb töltést. Utóbbi akár 200 kW-tal is történhet egyenáramról, de AC töltőről is akár 22 kW-ot tehetünk a modellbe egy óra alatt, azaz otthon vagy a munkahelyen a megfelelő töltőt kiépítve 5-6 óra alatt tölthetjük tele az akkumulátort, ami aztán akár 770 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz.
Mélyre tapossa a gázpedált az EQ márka - rövidesen a többi újdonságról is beszámolunk
Az árakról még korai beszélni, de nem lehetetlen: az 523 lóerős EQS 580 mintegy 48,7 milliós alapárát figyelembe véve jobb, ha az AMG modellnél 60 millióval számolunk, különösen, ha néhány finomabb extrát is szeretnénk látni a fedélzeten.