Az autózás berkein belül jártas Olvasóink bizonyára tudják, hogy a minden évben márciusban kihirdetett Év Autója díj tulajdonképpen csak Európára vonatkozik, de van egy Világ Év Autója elismerés is, amelyet viszont most osztottak ki nemrég. Talán senkit nem lep meg, hogy ezt a díjat is egy tisztán elektromos modell zsebelte be, és a Kia-Hyundai csoport igazán büszke lehet magára, hiszen az európai Év Autója címet bezsebelő Kia EV6 után a Világ Év Autója elismerést az azonos műszaki alapokra épülő Hyundai Ioniq 5 kapta meg.
Az Ioniq 5 amellett, hogy bezsebelte az összesített első helyet, természetesen a tisztán elektromos autók kategóriájában is első lett. Míg előbbiben a Kia EV6-ot és a Ford Mustang Mach-E modellt előzte meg, utóbbiban olyan ellenfeleket utasított maga mögé, mint a Mercedes-Benz EQS és az Audi e-tron GT. Utóbbi azért az év nagyteljesítményű autójának járó díjat így is be tudta zsebelni a BMW M3/M4 páros és a Toyota GR86/Subaru BRZ előtt, míg előbbi a luxusautók kategóriájában győzedelmeskedett a BMW iX-et és a Genesis GV70-et maga mögé utasítva. A városi autók között a Toyota Yaris Cross tudott győzedelmeskedni.
A luxusautók között az EQS volt a nyerő
Jól látható tehát, hogy az elektromos autók szinte teljes mértékben taroltak a díjkiosztón, aminek talán nem csak objektív, hanem „politikai” okai is vannak. Mindenesetre jól látszik, hogy a döntéshozók mellett minden egyéb szervezet is nagyon igyekszik népszerűsíteni az elektromos modelleket. Hogy mi lesz ennek a vége, azt egyelőre nem tudni, de hazánkban azért jól látszik, hogy távol állunk még attól, hogy széles rétegek számára elérhetők legyenek a fejlett, esetleg nagyobb méretű elektromos modellek.