Az ötajtós A-osztály és annak szedán verziója után a Kecskeméten készülő CLA lemezeibe csomagolva is megérkezett a legelérhetőbb Mercedes-AMG hajtáslánc. Testvéreihez hasonlóan a négyajtós kupé 306 lóerős kétliteres turbómotort és sportos, de nem hivalkodó kezelést kapott.
Bizony, a CLA 35 hagy teret a látvány fokozásának, méghozzá teljesen tudatosan: hamarosan ugyanis a modellsorozat mind a négy tagjához (azaz A-osztály, A Sedan, CLA és CLA Shooting Brake) megérkezik az igazi AMG, vagyis a 400 lóerő körüli teljesítményű 45-ös kiadás, ugyancsak kétliteres turbómotorral. Addig viszont itt vannak a köztes 35-ös modellek, immár CLA formában is, melyek úgy kívánnak fokozottan sportosak lenni, hogy közben ezért nem kívánnak túl nagy kompromisszumot a tulajdonosuktól.
A fő ismérve az elegancia maradt
Ami a változásokat illeti, a mélyebbre húzott lökhárítók és a nagyobb kerekek fokozzák a dinamikus összhatást, de alapvetően az elegancián maradt a hangsúly. Belül az A-osztály modern megoldásait az AMG specifikus elemek színezik még tovább, így például a látványos sportkormány és a kagylóülések is rögtön árulkodnak, de a digitális műszerfal AMG grafikái is sokatmondók. Természetesen a normál CLA-hoz megrendelhető minden fejlett opció elérhető a CLA 35-höz is, beleértve az MBUX multimédiás rendszer online szolgáltatásait is.
Az igazi izgalmak azonban ezúttal is a motortérben kezdődnek. A Mercedes-AMG kétliteres, négyhengeres turbómotorja 306 lóerőt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a pilóta számára, méghozzá a hétsebességes, duplakuplungos AMG SPEEDSHIFT DCT 7G automata váltón keresztül. A villámgyors egység mind a négy kerék felé továbbítja az erőt, aminek eredményeképpen az CLA 35 akár 4,7 szekundum alatt is letudhatja a 0-100-as sprintet, és meg sem áll egészen 250 km/h-ig – és persze ott is csak az elektronikus szabályozás miatt.
Belül is látható az AMG kezelés - felárért kagylóüléseket is kaphatunk
A lassításról nagy teljesítményű fékek gondoskodnak a CLA 35-ben: elöl négydugattyús nyergek és 350 mm-es tárcsák, hátul pedig egydugattyús nyergek és 330 mm-es tárcsák biztosítják a hatékony lassítást. Az ültetésről és az egyedi, 18 colos AMG keréktárcsákról pedig még nem is beszéltünk, ráadásul a mérnökök nem csak a külsőre adtak. A futómű is hozza a kötelezőt: az AMG Ride Control felfüggesztés alumínium elemekkel csökkenti az össztömeget, és a kormánymű sem maradt érintetlen. Felárért persze állítható futómű is elérhető lesz.
Kellemesen sportos és élvezetes, de nem túl radikális
Az újdonság hamarosan megvásárolható lehet, és az ötajtós verzióból kiindulva alapára bő 16 millió forint lehet majd, ami nem kis összeg, de a modell ezért egészen sokat ad – hogy mást ne is említsünk, teljesítményben biztosan.