A Mercedes-Benz nemrég új taggal bővítette az A-osztály kínálatát, ugyanis megjelent a négyajtós, Sedan névre hallgató verzió – a hazai árlistában limuzinként szerepel. Ha már megalkották a lépcsőshátú kivitelt, akkor nem szerették volna, hogy kimaradjon a jóból, így meg is érkezett az újdonság első AMG verziója, ami az A 35 Sedan nevet viseli, és bár megjelenésében kevésbé agresszív, mint ötajtós testvére, a lemezek alatt ugyanaz a hajtáslánc bújik meg.

Míg az ötajtós A 35 meglepően agresszívra sikerült extra kis légterelőivel és hatalmas hátsó szárnyával, addig a Sedan kivitelről talán pont az ellenkezőjét mondhatjuk el, hiszen első ránézésre talán csak egy egyszerű AMG csomagos kivitelnek nézhetnénk, pedig egy vérbeli AMG változatról van szó – igaz, lesz még erősebb A-osztály is. Míg szemből azért jóval visszafogottabb, hátul a két méretes kipufogócső és az általuk közrefogott diffúzorbetét már árulkodóbb lehet, de a nagy szárny helyett ezúttal csak egy kis légterelőt kapunk a csomagtérfedélre.

A külső visszafogottabb lett, de a teljesítmény nem - galéria

Az utastérben már nincs különbség – leszámítva persze a második sor helykínálatát és a csomagteret. Az A-osztály modern megoldásait az AMG specifikus elemek színezik még tovább, így például a látványos sportkormány és a kagylóülések is rögtön árulkodnak, de a digitális műszerfal AMG grafikái is sokatmondók. Természetesen a normál A-osztályokhoz megrendelhető minden fejlett opció elérhető az A 35 Sedanhoz is, beleértve az MBUX multimédiás rendszer online szolgáltatásait is.

Az igazi izgalmak azonban ezúttal is a motortérben kezdődnek. A Mercedes-AMG kétliteres, négyhengeres turbómotorja 306 lóerőt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a pilóta számára, méghozzá a hétsebességes, duplakuplungos AMG SPEEDSHIFT DCT 7G automata váltón keresztül. A villámgyors egység mind a négy kerék felé továbbítja az erőt, aminek eredményeképpen az A 35 Sedan akár 4,8 szekundum alatt (ez egy tizedmásodperccel több, mint az ötajtós esetében) is letudhatja a 0-100-as sprintet, és meg sem áll egészen 250 km/h-ig – és persze ott is csak az elektronikus szabályozás miatt.

Belül már érezzük, hogy egy AMG-vel van dolgunk - galéria

A lassításról nagy teljesítményű fékek gondoskodnak az A 35-ben: elöl négydugattyús nyergek és 350 mm-es tárcsák, hátul pedig egydugattyús nyergek és 330 mm-es tárcsák biztosítják a hatékony lassítást. Az ültetésről és az egyedi, 18 colos AMG keréktárcsákról pedig még nem is beszéltünk, ráadásul a mérnökök nem csak a külsőre adtak. A futómű is hozza a kötelezőt: az AMG Ride Control felfüggesztés alumínium elemekkel csökkenti az össztömeget, és a kormánymű sem maradt érintetlen. Felárért persze állítható futómű is elérhető lesz.

Az újdonság hamarosan megvásárolható lehet, és az ötajtós verzióból kiindulva alapára nagyjából 15,8 millió forint lehet majd, ami nem kis összeg, ám a családi használatra is kiváló négyajtós A-osztály ezért már elég sokat ad – hogy mást ne is említsünk, teljesítményben biztosan. A 300 lóerős Audi S3 Limousine egyébként szinte pontosan ugyanennyibe kerül. Az ötajtóssal szemben ráadásul a Sedan kevésbé hivalkodó, amivel főleg az idősebb vagy feltűnősködni kevésbé vágyó vásárlók számára lehet vonzó.