A Mercedes-Benz klasszikus autószalon helyett a januári Las Vegas-i Fogyasztói Elektronikai Kiállítást (ún. CES-t) választotta a vadonatúj CLA bemutatására, aminek gyártását nagy örömünkre továbbra is a kecskeméti üzem fogja végezni.
A puttonyos Shooting Brake verzió azonban már nem különcködik: alig két hónappal később, a Genfi Autószalonon mutatta meg magát először a nagyközönségnek. A négyajtós testvérhez hasonlóan a kombi változat is jóval felnőttesebb lett elődjénél. A gyári fotógaléria mellett saját, helyszíni képekkel is jelentkezünk.
Gyönyörű farral robbant be Genfbe a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake – galéria
Akárcsak a ’sima’ új CLA, a Shooting Brake is 4688 mm hosszú, amivel közel 5 centit ver az elődre; 1830 mm-es szélessége is 5 centis növekedést jelent, míg az 1442 mm-es magasság 2 mm-rel lett alacsonyabb – a lényeg azonban a 2729 mm-es tengelytáv, ami 3 centit nőtt és a belső térben ez jelentheti a legtöbbet.
Szemből természetesen teljesen megegyezik a négyajtós és a kombi, hátul pedig ugyanolyan mutatósak a formák, csupán kapott egy kisebb puttonyt az autó. A 0,26-os légellenállási tényező ugyan rosszabb a négyajtósénál, de a puttonyos autók mezőnyében így is kiemelkedően alacsonynak számít.
Minden tekintetben jobb elődjénél (állítólag) az új CLA Shooting Brake – galéria
Az utastérben a Mercedes-Benz legmodernebb, már az A-osztályból is ismerős formái és megoldásai köszönnek vissza. A Shooting Brake „csodája” mindenképp a második sorban és a csomagtérben keresendő, ahol az elődnél minden irányban, de főleg a fejünknél, a könyökünknél és a vállunknál lehet feltűnő a különbség, természetesen pozitív irányba.
A csomagtér papíron csak 10 literrel lett nagyobb, ami 505 litert jelent, de fokozott praktikumot és jobb használhatóságot ígérnek a németek.
A második sor tágasabb lett – volt is hova fejlődni...
Az intelligens, vezeték nélküli Apple CarPlay-t, dinamikus hangvezérlést és tanulékony működést magáénak tudó MBUX központi rendszer természetesen a Shooting Brake verzióban is benne lesz, amely a műszercsoporttal összenőve gyönyörű, hatalmas kijelzőn keresztül informál minket.
Emellett az asszisztens rendszerek kínálata is teljes mai szemmel nézve, a személyre szabhatóság pedig továbbra is egészen bőséges.
Genfben élőben is megcsotáltuk az új CLA Shooting Brake modellt – galéria
A CLA Shooting Brake (is) egyelőre csak az AMG változatokon innen legerősebb, 250-es jelölésű hajtáslánccal mutatkozott be: a kétliteres egység 225 lóerőt és 350 Nm nyomatékot biztosít a sofőr számára egy hétsebességes, duplakuplungos automata váltón keresztül, amely az első kerekekhez juttatja el az erőt. Nagy örömünkre az is kiderült, hogy a CLA – az A-osztállyal ellentétben – minden verziója megkapja az igényesebb többlengőkaros hátsó futóművet.
A szeptemberi bevezetés után kicsivel az A-osztályból ismerős nagyjából összes hajtáslánccal bővül majd a paletta, lesz tehát a Renault-val közös 1,33 literes benzines turbómotor több teljesítményszinten és 1,5 literes dízel is a franciákkal közös hétfokozatú duplakuplungos automatával vagy hatos kézi váltóval, és persze összkerékhajtás is kerül a kínálatba.
Továbbra is Kecskeméten készül a CLA – galéria
Az árakról még korai nyilatkozni, de a négyajtós kupé CLA májusi bevezetést követően már ezzel kapcsolatban is okosabbak leszünk – valószínűleg a Shooting Brake felára nem fog sokat változni az első generációhoz képest.