A vadonatúj A-osztály után bemutatkozott a CLA új generációja is. A továbbra is Kecskeméten készülő négyajtós kupé szinte minden téren fejlettebb lett elődjénél, igaz, az A-osztály ismeretében ez a legkevesebb, amit vártunk tőle.

A Las Vegas-i Fogyasztói Elektronikai Kiállítás, avagy a CES egyre nagyobb léptékűvé válik, amit mi sem szemléltet jobban, hogy a neves autószalonok helyett egyre több gyártó itt mutatja be legújabb négykerekűjét is. A Mercedes-Benz is így tett a magyar szempontból is jelentőségteljes CLA második generációjával, amely nem csak elektronikai tudásban, de például puszta méretek terén is túlmutat elődjén. Az újdonság tengelytávja 30 mm-rel nagyobb, így az összesen 4688 mm hosszú modell 48 mm-rel hosszabb és mellesleg 53 mm-rel szélesebb (1830), mint elődje. Ez pedig tágasabb belső térre enged következtetni – ez egy olyan változás, amire a modellnek nagyon is szüksége volt.

A karosszéria és a nyomtávok is sokat nőttek

A premiert egyébként a 250-es hajtáslánccal ünnepli az új CLA. Az A-osztályból ismerős felállás a paletta első igazi, kizárólagos Mercedes-Benz fejlesztése, amelyben az elődből is ismert, de továbbfejlesztett hétfokozatú duplakuplungos automata dolgozik együtt a kétliteres benzines turbómotor 225 lóerejével és 350 Nm nyomatékával. A májusi bevezetés után az A-osztályból ismerős nagyjából minden hajtáslánccal bővül a paletta, lesz tehát a Renault-val közös 1,33 literes benzines turbómotor több teljesítményszinten és 1,5 literes dízel is a franciákkal közös hétfokozatú duplakuplungos automatával vagy hatos kézi váltóval, és persze összkerékhajtás is kerül a kínálatba.

Továbbra is Kecskeméten készül majd a CLA

A 63 mm-rel nagyobb első és 53 mm-rel nagyobb hátsó nyomtáv is fokozza a modell dinamikáját, az alacsonyabb tömegközépponttal együtt. A Mercedes-Benz külön kihangsúlyozza a modell kiváló vezethetőségét, amely minden bizonnyal pazar a 250-es változat szériában járó többlengőkaros hátsó futóművével – de reméljük (valószínűsíthetőleg hiába), hogy az A-osztállyal ellentétben itt az „olcsóbb” kivitelek nem kapnak egyszerűbb csatolt lengőkaros megoldást. Ha így is lesz, természetesen opcionálisan elérhető lesz minden változathoz a többlengőkaros, jobb futómű, amihez adaptív lengéscsillapítást is párosíthatunk a 16-tól 19 colig kerekekről nem is beszélve. A valamivel hosszabb orr- és az arányosabb oldalnézet ellenére a kiváló légellenállási együttható megmaradt, amely az elődhöz hasonlóan 0,23, igaz, ott némelyik verzió képes volt 0,22-re is.

Belül az A-osztály megoldásait köszönthetjük, például az intelligens, vezeték nélküli Apple CarPlay-t, dinamikus hangvezérlést és tanulékony működést magának tudó MBUX központi rendszert, amely a műszercsoporttal összenőve gyönyörű megjelenítésű, nagy kijelzőn jelenik meg. Emellett az asszisztens rendszerek kínálata is teljes mai szemmel nézve, a személyre szabhatóság pedig továbbra is egészen bőséges. Ezúttal is lesz a bevezetéskor limitált Edition 1 kiadás, amely a galéria képein is látható narancssárga betétekkel és fekete színekkel operál.

Az A-osztály belső terét örökölte - a minőség továbbra is kiváló

Az árakról még korai nyilatkozni, de a májusi bevezetést követően már ezzel kapcsolatban is okosabbak leszünk. Azért az valószínűsíthető, hogy a korábban bemutatkozott A-osztály szedánnál drágább lesz a CLA, de a CES-en bemutatkozott 250-es verzió induló ára így is megmaradhat éppen 12 millió alatt.