A BMW nemrég mutatta be az iX első M-es, vagy legalábbis több helyen M logókat viselő, bivalyerős verzióját M60 néven. Az ideiglenesen akár 619 lóerőt kínáló – az állandó teljesítmény 540 lóerő – elektromos SUV-t pedig már be is árazták hazánkban: az iX M60 alapára pedig 43,19 millió forint, amiért a hatalmas teljesítmény mellé 566 kilométeres hatótávot ígér.
Az iX M60 a hatalmas testet képes 3,8 másodperc alatt 0-ról 100 km/h-ra katapultálni, a végsebessége pedig 250 km/h. A 105 kWh-s akku több mint 560 kilométeres hatótávot ígér. Ami a külcsínt és a belbecst illeti, a BMW nem gondolta túl az M verziót, hiszen a néhány M logót és M60 feliratot leszámítva nem sokban különbözik az erősebb kivitel a szintén nem gyenge 50-es kiviteltől.
Kívül-belül nem sok pluszt ad, egyértelműen a teljesítménye az aduász
Ennek megfelelően pedig az árkülönbség sem tűnik túl veszélyesnek. Sajnos az iX is tökéletes példája lehet a rohamosan emelkedő áraknak, hiszen az első, tavaly márciusi cikkünk óta 4 millióval lett drágább az 50-es kivitel – a menetpróbán egyébként pont a kettő között, 36 milliónál jártunk –, így a mostani 38 milliós alapárhoz képest nagyjából 5,2 millióval drágább az M60. Ez persze hatalmas összeg, de ezen a szinten „mindössze” 13,7 százalék.
A BMW-től talán némileg szokatlan módon az iX M60 árát már nem tudjuk megsokszorozni az extrákkal, hiszen egy látványos szín, egy mutatósabb, nagyobb felni és egyetlen plusz csomag. Persze ezekkel is közel 3 milliót dobhatunk még az áron, de ennél azért jóval nagyobb összegekkel is szoktunk találkozni a bajorok konfigurátorában. Aki kíváncsi a részletekre, annak mindenképpen érdemes ellátogatni a BMW honlapjára, ahol össze is lehet állítani a vágyott példányt.