Sorra érkeznek a Volkswagen csoport elektromos autói. Szűk két hónapja startolt a VW ID.3 magyarországi értékesítése, ezúttal pedig a Škoda jövőjének alighanem legfontosabb modellje, az Enyaq iV kapott forintos árlistát.
Az indulóár ismertetése előtt még megemlítjük, hogy az MEB padlólemezre épített villanyautó kívül-belül nagyobb a Golf-kategóriás ID.3-nál. Az Enyaq iV 60 kivitel 180 lóerős motorja 62 kWh-s akkumulátorból táplálkozik, a 80-as jelzésű változat 204 lóerőt tud, illetve 82 kWh-s pakkot kap.
Közel 465 centis az Enyaq, vagyis érezhetően nagyobb az ID.3-nál
Kék alapfényezéssel és 19 hüvelykes keréktárcsákkal érkezik a legolcsóbb összeállítású SUV, amelynek ajánlott fogyasztói árát 15.744.190 forintban határozták meg. Természetesen metálfényt (273, illetve 453 ezer forint ellenében) és akár 21-es felniket (567 e) is kaphat az autó, miközben számos csomag közül választhat a vevőjelölt. A hőszivattyú felára bő félmillió forint, ami esszenciális hatékonyságfokozó (szerintünk ezt alapárasan illene adni), cserébe már a kezdetektől elérhető a 600 ezres mínuszt jelentő árkedvezmény opciója. Ugyanígy a 100 kW-os DC töltés 220 ezres opciója is olyan dolog, amit illene szériában adni - így kötelező bepipálni. Emellett az AC "gyorstöltő" kábel felára is 285 ezer. Így tehát az alapár csalóka: még kedvezménnyel is legalább 16 millióról beszélünk, ha minden olyan dologgal rendelkezik az autó, amivel egy villanyautónak rendelkeznie kell.
Az Enyaq iV 80 nagyobb tudása bő kétmillió forinttal kerül többe, első kísérletre 25 millió forintig sikerült eljutnunk a konfigurátor kattintgatásával. A drágább verziónál is plusz pénzbe kerül a hőszivattyú, mint ahogyan a hátsó oldallégzsákok és a 125 kW-s töltést lehetősége is.
Közel félmillió az üvgtető opciója
Később várható az Enyaq IV 50 bemutatása. Ez lesz majd az igazi beszállómodell, hiszen a kisebb, 55 kWh-s akkumulátor miatt olcsóbb lesz testvéreinél. A kisebb kapacitást a 150 lóerőre korlátozott teljesítmény kompenzálhatja – már ami a hatótávot illeti.
Árban sem tipikus Skoda, de belső minőségét tekintve sem
A flottakezelők számára szintén érdekes modell lehet a Škoda Octavia iV. A klasszikus típus egy konnektoros hibrid hajtásláncot rejt. Az 1,4-literes TSI és a hatfokozatú DSG-hez társuló elektromos hajtás 1,2 literes norma szerinti fogyasztásra, vagyis alig 28 g/km-es széndioxid-kibocsátásra teszi képessé az autót.
Már rendelhető a konnektoros Octavia is - versenyképes felárral rendelkezik
Bő 12 millió forintos indulóára a felárat tekintve egészen kedvező - a 150 lóerős, 1,5 literes turbós benzines hajtásláncnál kb. 2,5 millióval fizetünk többet, amiért nem csak hatékonyabb és kedvezőbben fenntartható, de gyorsabb és kulturáltabb autót is kapunk. A felhasználói szokások függvényében biztosan akad olyan vevő, akinek érdemes lesz a PHEV-hajtású kivitelt választani akár a gázolajos Octavia ellenében is, amely automata váltóval és 150 lóerővel 10,9 milliótól elérhető.