Már Magyarországon is rendelhető a Volkswagen elektromos jövőjének első hírnöke, az ID.3. Az első kontingens természetesen kizárólag automata váltóval, illetve mindenképpen hátsókerékhajtással érkezik, és már nyilvános a hazai árlista is. Részben...
Az alapverzió többek között LED-es fényszóróval, távolságtartós sebességszabályozóval, fűthető ülésekkel és kormánykerékkel, továbbá navigációval, első-hátsó parkolóradarral, illetve telefontükrözésre képes fedélzeti rendszerrel büszkélkedhet. A hajtáslánc tekintetében egyelőre nincs döntéskényszerben a villanyautóra vágyó vevő: a 204 lóerős elektromos motor kizárólag a hátsó tengelynél hajt, ellenben töltőkábelből kettőt is adnak. A Mode 2-es mellett a Typ 2 szabvánnyal kompatibilis vezetéket is belerakják az autóba.
Dübörög a zwickaui gyár
Az alapot jelentő Life szinttől a legjobban felszerelt Max változatig négy közbülső lépcső vezet; Business, Family, Style és Tech névre hallgatnak a csomagok. Az ID.3-asok jelenlegi csúcsa egészen pontosan 17.420.590 forintba kerül, és ezért a pénzért már jár a Play&Pause ábrákkal egycsapásra ikonikussá tett pedálpár, a dinamikus fényszórószabályozás LED-mátrixos lámpákkal, a sávtartó rendszer, továbbá az adaptív lengéscsillapítás, az ergoActive első ülések, a hőszivattyús fűtés, plusz még a tolatókamera is – a panorámatetővel egyetemben.
Kisebb meglepetésre a Magyarországra kerülő összes ID.3 acéltárcsákon gurul majd, ráadásul az abroncsméret is egységesen 215/55 R18 lesz. Felárért persze akár 20 colos könnyűfém garnitúrát is választhatunk.
426 cm hosszú, 181 cm széles és 155 cm magas az ID.3
Az alapkivitel induló árához sem kell hozzáadni a metálfény 229.870 forintos felárát ahhoz, hogy kikerüljön a 2,5 milliós támogatásra jogosult kategóriából. Az egészen pontosan 14.188.440 forintos listaár azt jelenti, hogy alig fél millió forintos szubvencióval kénytelenek beérni az egyesek által a Golf elektromos utódjának tekintett autó vevői.
Ha esetleg kedvezőbb árakra számítottak, akkor sincs okuk a kesergésre. Lesz még olcsóbb ID.3, csupán ki kell várni a gyengébb motorral szerelt verziókat. Ki tudja, talán hamarosan hírt adhatunk egy, a 11 milliós támogatási határ alá bekúszó kivitelről is – ami egyébként pont szinkronban lenne a 30 ezer eurósnak beharangozott mezítlábas verzió 'nemzetközi' alapárával. Bemutatónkat a modellről itt olvashatják.