Aki benne van az autózás világában, annak a Nio név nem lesz ismeretlen. Először elektromos szuperautójával hívta fel magára a figyelmet a kínai gyártó, hogy aztán sorozatgyártású modellekkel próbáljon helyet szerezni magának a piacon – és nem csak a Távol-Keleten, hanem Európában is. A legújabb modelljükkel pedig egyenesen a Tesla Model 3 vadászterületét célozták meg, méghozzá igen vonzó képességekkel – bemutatkozott az ET5.

A Nio formavilágából nehéz lenne bármit kiemelni: harmonikus összképet festenek a gyártó autói, köztük a nagytestvér ET7-et szinte egy az egyben lemásoló új ET5 is, de egyediségről nehéz lenne beszélni. Az persze már első ránézésre látszik, hogy egy modern, elektromos autóról van szó, amely kiváló légellenállási együtthatóval – 0,24-es értéket tudhat magáénak – rendelkezik. Méreteket tekintve egy kicsivel a Tesla fölé nő: 4,79 m hosszú, 1,96 m széles és egy hajszál híján 1,5 m magas, míg a tengelytávja 2888 mm.

Bal oldalon a nagytestvér ET7 látható - galéria

Ami a hajtásláncot illeti: két elektromotor biztosít 490 lóerőt és 700 Nm-es nyomatékot, ami 4,3 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé. A méretes, négydugattyús fix féknyergekkel a lassulásra sem lehet panasz: 100 km/h-ról 33,9 méter alatt fékez állóra az autó, ami igencsak jónak számít – igaz, ebben azért nagy szerepe van az abroncsoknak is, így nem mindegy, milyen gumik vannak az autón.

Akkumulátor terén háromféle választási lehetősége is van a vásárlóknak. Már az alap egység is 75 kWh-s, amivel a kínai mérések alapján 550 kilométert képes megtenni az ET5. Már a középső, 100 kWh-s akku is hatalmas, amivel 700 kilométernél is többet ígérnek a gyáriak, ám van még egy ennél is durvább verzió, amibe 150 kWh-s akkut tett a Nio – ezzel már az 1000 km is elérhető a méréseik szerint. Ez 15 kWh/100 kilométeres fogyasztást jelent, de a valóságban azért jó eséllyel ennél több energiát emészt fel az autó, mindenesetre a 700-800 kilométer valós körülmények között is simán hozhatónak tűnik egy ekkora akkuval.

Modern és letisztult - galéria

A töltési képességekről nem esett szó, de ne legyenek kétségeink afelől, hogy ha ekkora akkuval szerelik az autót, akkor biztosan képes minimum 150 kW-os gyorstöltésre, de nem lepődnénk meg, ha ennél jóval nagyobb teljesítményt is képes lenne felvenni. Ahogyan kívül, úgy belül is az ET7 volt a kiindulási alap, így letisztult, modern megoldásokkal találkozhatunk a jó anyagminőség mellett. Természetesen az olyan technológiai megoldások sem maradhatnak el, mint az önvezetés – igaz, ez először csak Kínában lesz majd elérhető – és minden ismert biztonsági és vezetéstámogató rendszer.

Az ET5 saját hazájában is csak jövő szeptembertől lesz elérhető, és bár egyelőre az európai forgalmazásról nem esett szó – Norvégiában és Németországban például már elérhetők a Nio egyes modelljei –, nagy valószínűséggel nem sokkal később az öreg kontinensre is megérkezik majd az újdonság, amivel a Tesla Model 3 sarkára lépnének rá a kínaiak.