Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nem sokáig maradt megdöntetlen a Lamborghini ellentmondásos rekordja: egy jelenleg még nem túl ismert hiperautó ugyanis alaposan felülmúlta azt. Az 1360 lóerős Nio EP9 közel 20 másodperccel felülmúlva a sorozatgyártású autók körrekordját, végül 6 perc 45,9 másodperc alatt teljesített egy kört a Nordschleifén.

A rekorddöntés részleteiről nem számolt be a gyártó, de a jövőben vélhetően kapunk majd videót is tőlük. A kiváló, versenyautókkal vetekedő rekordidő elérésében a kivételesen jó aerodinamika segített az elektromos modellnek, melynek révén 228 km/h-s tempónál például 2,53 G-s maximális oldalgyorsulást regisztráltak a gyáriak.

A brutálisan gyors köridő mellett a Nio már korábban sem fukarkodott rekordokban.  Az autonóm Audi RS7 után a Nio elektromos sportautója felállított körrekordot egy amerikai versenypályán is – méghozzá pilóta nélkül. A látványos négykerekű egyébként négy elektromotor segítségével képes 1360 lóerőt az útra vinni, aminek köszönhetően mindössze 7,1 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról 200 km/h-ra katapultáljon – a végsebessége pedig a villanyos autók világában kiemelkedőnek számító 312 km/h.

Kínai pénzből épült, Amerikában

Az amerikai pálya összetett csúcsát természetesen egy Forma-1-es versenygép tartja 1:39:347-es eredménnyel. A gép által vezetett Nio EP9-nek ennél több mint 50 másodperccel több időre volt szüksége, hogy sofőr nélkül körbeérjen, ám a 2:30:33-os így is igencsak jónak mondható. Arról pedig még nem is beszéltünk, hogy egy pilótával a volán mögött sikerült megdöntenie az utcai autók összetett rekordját is, méghozzá 2:11:30-os idővel – az tehát még messze van, hogy a gépek ugyanolyan gyorsak legyenek, mint egy hús-vér vezető.

Sofőrrel még mindig jóval gyorsabb

A szép eredményekkel kapcsolatban a gyáriak vezetője, Padmasree Warriror is megszólalt: „a Niónál az a célunk, hogy az egész autóipar lécét feljebb emeljük. Az EP9-cel elért rekordjaink demonstrálják a technológiai felkészültségünket, amivel vezetővé válhatunk a globális piacon. A szilícium-völgyi csapatunkba összeszedtük a legtehetségesebb mérnököket és programozókat, akik segítségével nagyon rövid idő alatt sikerült ilyen eredményeket elérnünk. A célunk az, hogy a legjobb következő generációs autógyártóvá váljunk azzal, hogy önvezető autóink segítségével csodálatos élményekkel szolgálunk az embereknek világszerte.”

Hamarosan sorozatgyártásba kerül - legalábbis elméletileg

A gyártó tehát nem árul zsákbamacskát, igaz, az árusítás ezúttal meglehetősen korlátozott. Eddig hat készült el, és még 10 példány legyártását tervezik, melyekért egyenként körülbelül félmilliárd forintot kérnek - az asztalra letett teljesítmény tükrében pedig kétségtelen, hogy a tehetősek sorban állnak majd érte.