Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

Letisztult, igényes és visszafogott az utastérA konzervatív stílusban berendezett, szépen összeszerelt utastérről nem mondhatunk egyetlen rossz szót sem. A minőség már az alapkivitelben sem hagy túl sok kívánnivalót maga után, bár az igényességre fogékonyak számára a mellesleg listaáron minden extrájával együtt közel hatmilliós tesztjárgány 'Highline' belseje az igazi: a középső, 'Comfortline' szinttől eleve kapnak egy puha borítást az utastér felsőbb műanyagjai, de a sok krómberakás, valamint az ízléses betétek a finom szövetkárpitozással illetve a bőrözött kezelőszervekkel karöltve a színtelenség ellenére hangulatossá varázsolják a belteret. Az ergonómia külön dicséretet érdemel, minden kézre áll, a szükséges információkat egy pillantással leolvashatjuk, s a nem túljátszott formának köszönhetően kilátni is van esélyünk a vezetőülésből.

Van nála tágasabb, de itt sem siránkozhatunkAz ülések kényelmesek, a könyöktámasz jó helyen van, tárolórekeszből eleget találunk, s a helykínálat négy, átlagosan 185 centi magas felnőtt számára minden irányban elegendő (egy Opel Corsa különben hosszirányban tágasabb és az ülései is méretesebbek), így a családi felhasználási kör nincs kizárva - már rég elmúltak azok az idők, hogy a Polo csupán bevásárlásra lenne alkalmas. Öt fő utaztatása a korlátozott belső szélesség miatt nem kényelmes, bár rövidtávon azért nem minősül kínzókamrának a beltér. A 280 literes csomagtartó megfelel a kategória átlagának, ezen a téren tehát nem emelkedik ki az wolfsburgiak büszkesége a tömegből. A bővíthetőség a szokásos 1/3-2/3 arányban történhet, és érdemes megemlíteni még az ügyes és hasznos kétszintű padlót, ami sokszor tehet jó szolgálatot.

Az idei listaárak szerint egy Polóhoz legolcsóbban 3,3 millió forinttól lehet jutni, ám ennyiért csak az 1,2 literes, 70 lóerős háromhengeres benzinessel kaphatjuk meg a báziskivitelű (Trendline) 3-ajtós verziót, igaz, legalább klímával. Az autót igazán kiemelkedővé tevő 1.2 TSI viszont a fenti összegnél 700 ezer forinttal kell többet letenni az asztalra, ám ebből illendő levonni 200 ezret, ami a magasabb, Comfortline szint – a 105 lovas benzines nem érhető el 'fapadosan'. A négyajtós verzió 130 ezer forintos felára minden fillérét megéri azok számára, akik gyakorta közlekednek kettőnél több fővel. Így már 4,15 milliós indulóárnál vagyunk, és tisztességes felszereltséggel 4,5 millió körül számolhatunk, amiből például már 136 lóerős, sokkal jobban felszerelt Swift Sportot is vehetünk. Ez persze szép kis summa, de azt kell mondanom, hogy rímel az autó kvalitásaihoz.

A csomagtartó átlagos, minden más remekA konkurensek pontos áráról nehéz beszélni, mert a tegnapi naptól életbe lépett friss árlistákat még szinte senki nem töltötte fel, ám általánosságban elmondhatjuk, hogy a szép számban jelen lévő 100 lóerő körüli, többnyire 1,4-1,5 literes szívó benzinmotorokkal felszerelt ellenlábasok azonos felszereltséggel olcsóbbak a Polónál, bár ilyen igényes váltót senki nem kínál ennyire modern motorral párosítva a hibrid Honda Jazzen kívül. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy akár DSG váltó, akár nem, a VW-konszern portékáiban megtalálható 1.2 TSI hajtásláncnak nincs párja a kategóriában, így aki megteheti, bátran döntsön a felnőttes, komoly megjelenésű és szinte hibátlan német mellett.

Néhány szóban

Ezeket a ’fránya’ mai Volkswageneket rendkívül átgondolt filozófia alapján tervezik Wolfsburgban: objektív szempontok alapján alig lehet rajtuk fogást találni, annyira rendben vannak. Ez alól tavaly az Év Autójának is megválasztott, komoly megjelenésű Polo sem kivétel, amelynek kvalitásai igazodnak a felnőttes formához. A kellemes összképet a 105 lóerős 1.2 TSI benzinmotor teszi teljessé, egyértelműen a legjobb választássá téve magát. A csomagot az extrák mellett már csak a remek 7-sebességes DSG automataváltóval lehet megkoronázni, ám ilyen formában nem nehéz belefutni az ötmillió forintos vételárba.

Előnyök: A kiskategóriában ritka unisex formaterv; Izmos, takarékos és kulturált turbómotor; Remek DSG váltó, Minőségi, kényelmes utastér; Átgondoltság

Hátrányok: Hátul kicsit ideges (sport)futómű; Mindennek megkérik az árát

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek