Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Akármilyen szimpatikus kisautó a C1, egyszerűen eddig több pontban is a Twingo egyértelmű sikert söpört be, viszont erőforrások tekintetében azért már kiegyenlítettebb a helyzet. A Citroën egyliteres hengerűrtartalommal, és 68 lóerővel, valamint három hengerrel és hamisítatlan Barkas-szimfóniával fűszerezve mutatja meg tudását, míg a Renault orrában 1,2 literes, 75 lovas négyhengeres ül, kifinomultabb, de talán unalmasabb hanghatással.

A Barkas-hang forrása - galériaPersze itt nem lóerőgyárakról beszélünk, ám a csekély tömegek miatt mindkét egység tökéletesen megfelel arra, hogy a városban lavírozzunk velük. Bár a 0-100-as adat ebben a kategóriában nem mérvadó, a Twingo 12,3 szekundumos gyorsulása hangyányit kellemesebb az öntudatunknak, mint a C1 13,26 másodperces mért adata. Hangerőben sem bajnokok tesztautóink, de 100-nál és 130-nál furcsamód a C1 a halkabb, alapjáraton és városban használva viszont a Twingo csendesebb. Fogyasztásra is döntetlent hirdethetünk, hiszen még forszírozottabb használat mellett is vígan elvolt mindkét tesztalanyunk éppen 6 liter alatt, míg a normafogyasztás próbatételét 3 deciliterrel nyerte meg a C1.

Ha váltásokra terelődik a szó, a C1-nek megint feketével kell pöttyöt rajzolnunk a füzetébe, egyszerűen nem tehetünk mást még a mosolygó pofi láttán sem.

A Twingo 1,2-ese kedvvel pörög fel - galériaA váltási érzet borzalmas, a fokozatok nem különülnek el eléggé, sok esetben pedig nagy erővel kell úgymond bekattintani, hogy bevegye a hátramenetet. Ritkán fordul elő ilyen, de a tesztautóból átülve még egy 17 éves, közismerten kellemetlen váltóval rendelkező F Astra fokozatai között is szinte öröm volt kapcsolgatni.

Futómű tekintetében megint egált hirdethetünk. A kis tengelytáv és a két tesztalany adottságaihoz képest tisztességes felfüggesztés van alattuk, kanyarban stabilak, a C1 esetében leginkább a 155 mm széles - vagy inkább keskeny - abroncsok korlátoznak leginkább. A fék és az adagolhatóság mindkettejüknél rendben volt, a pontos és kellő információt biztosító Renault-kormány viszont újabb jó pontokat szerzett a C1 bizonytalan szerkezetével szemben.

A verdikt esetében természetesen az árazást is figyelembe kell vennünk; első körben azonban ettől eltekintenék, nézzük a képességeket! Ahogy az eddigiekből jól kitűnt, a C1 szinte csak néhány esetben tudott kierőltetni egy-egy döntetlent, a Twingo szinte mindenben ügyesebben szerepelt, egyedül a hátsó sorba való bejutásban maradt alul honfitársával szemben. A Twingo beltere, vezethetősége, maga az érzés, ami a használata közben elfog, sokkal komolyabb, magabiztosabb és nem utolsósorban értékesebb hatást kelt. Itt következhetne az, hogy bezzeg a C1-es kedvezőbb árával ütést mér a Twingóra, ám meglepetten böngészhetjük az árlistákat, melyek tükrében sajnálatos módon a hiányosságokat nem hálálja meg alacsonyabb árral a kis francia.

Alapáron 2,29 millióba kerül a Twingo, míg a C1 legolcsóbban 2,64 milliós listaáron hozható el. A korrekt elszámoláshoz az is hozzátartozik, hogy a Renault hazai forgalmazója mintegy 300.000 forintos kedvezményt biztosít, a Citroën áraiból pedig 350.000 forintot csippenthetünk le.

Tovább haladva az Autó Pult normafelszereltségét tekintve is alulmarad a C1, hiszen ilyen opciós listához 3,247 milliós árcédula társul, míg a Twingoért ugyanilyen felszereltséggel 2,85 milliót kell letenni az asztalra még a jobb képességek ellenére is. Itt bizony kijön a Renault kiváló ár/érték aránya.

A kis vörös elvérzett - galériaA tesztautók árait már szinte nem is merem leírni. A tempomattal, panoráma napfénytetővel és könnyűfém felnivel, illetve automata klímával megtoldott Twingo 3.380.000 forintért vihető haza, míg a csak manuális klímával, szerényebb extralistával bíró C1 tesztautó ára 3,317 millió Ft volt. Mi ez, ha nem kiütéses győzelem?! A képet a kategória többi tagjával árnyalhatjuk valamelyest, ugyanis a Twingo árával az ötajtós karosszériával is kapható Kia Picanto veszi fel a versenyt, de nem szabad megfeledkezünk a komoly minőséget képviselő Volkswagen up!-ról sem, amely még normafelszereltséggel is 3 millió alatt marad.

Árban talán a Ford Ka képviseli a csúcsot, ám 3,5 millióért ott is maradéktalan felszereltségű autót hozhatunk haza. Nem szabad kihagynunk a Fiat Pandát sem, amely a Forddal egyező, 1,2 literes 69 lovas nyolcszelepessel szerelve még a legmagasabb szinten is 3,15 millióba kerül. A C1-essel szinte egyező Toyota Aygóval kapcsolatban pedig még azt is megjegyezhetjük: megértjük, miért kérnek többet a remek kis iQ-ért.

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek