Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

Ennek eredménye az alapmotorral is három millió fölé rúgó normaár, amelyet azért feltétlenül nem kell komolyan venni: a csúcs, EX szinten valószínűleg csak 1-2 Picantót fognak eladni hazánkban. Az ESP-ről és még sok extráról lemondva a középső, már klímát is tartalmazó LX Cool szint lehet a jó választás 2,5 millió forintért, amelyhez még 100 ezer forint ellenében érdemes megrendelni a Komfort csomagot. Ezért az összegért ugyanis fordulatszámmérőt, magasságban állítható vezetőülést, elektromos ablakemelőt, USB-s, mp3-as, CD-s rádiót, és színre fújt külső kilincseket/tükröket is kapunk – így csupán a központi zár távirányítójáról kell lemondanunk. Ezzel nagyjából révbe értünk – további 100 ezer forintért rendelhetünk esetleg metálfényezést, de ezen felül inkább a hajtásláncok kínálnak reálisabb alternatívát.

Ebből az 1,2 literes négyhengerest már kitárgyaltuk, amely 200 ezer forintos felárával reális alternatívát kínál. De érdekes lehet még az egyliteres erőforrás LPG-vel is üzemelő kiadása, amely 300 ezer forintért kínálja magát, ugyanilyen menetteljesítményeket ígér, és a benzinnél jelenleg átlagosan 168 forinttal olcsóbb gázból a gyári adatok szerint 1,5 literrel kér többet. Vagyis a befektetés már 75 ezer kilométer alatt megtérül – megéri, ha egy kicsit is többet hajtjuk az autót.

A konkurensek között körülnézve könnyen rájöhetünk, hogy a Picanto remek ár/érték arányt képvisel - bár a kiskategória tipikusan olyan, hogy a fontos tételekért könnyen felpakolhatjuk a százezreket és végül ott tartunk, hogy eggyel nagyobb autót is vehetünk az összegért. Erre jó példa a Nissan Micra, amely most alig 100 ezer forinttal drágább egy jól felszerelt 1,2 literes Picantónál. Igaz, míg előbb – ezt most már bátran kijelenthetjük – a kategória legjobbja, addig utóbbi korrekt ára mellett éppen saját mezőnyének egyik sereghajtója.

A Picanto ellen így az időközben jelentősen megdrágult (az akciós 2,2 milliós árat követően jelenleg 2,8 millióért kínált) Hyundai i10 szállhatna harcba, de végül – ára miatt – elmarad. A Chevrolet Spark ugyanúgy felszerelve, hasonlóan motorizálva 130 ezer forinttal drágább és képességeit tekintve kevésbé érett. A 75 lóerős Renault Twingo hasonló áron, szerényebb garanciával kínálja magát – igaz, képességek és minőség terén ő is nagyon jól áll, bár csak három ajtót ad, ilyen változatban pedig a Picanto további 150 ezer forinttal olcsóbb. Nagy értéket alacsony áron még a Suzuki Spash ad, amely most a születésnapi akció jóvoltából jobb felszereltséggel 2,57 millióért elérhető, miközben a sokkal jobban felszerelt, 1,2 literes verzióért sem kell 2,73 milliónál többet otthagynunk.

Néhány szóban

A Picanto nem csak a kategória egyik legvagányabb, de egyben legérettebb képviselője is. Az ár ismeretében nem igazán van mibe belekötni, egyedül a városon kívül sokat közlekedők számára ajánlanánk az erősebb, kulturáltabb négyhengerest.

Előnyök: Praktikus, tágas utastér; Könnyű vezethetőség; Magabiztos, kis tempónál komfortos futómű; Relatíve csendes működés; Takarékos, lelkes motor; Jó ár/érték arány

Hátrányok: Napsütésben olvashatatlan kijelző; A három henger enyhe vibrációja; Drága ESP

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek