Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Mercedes-Benz nemrégiben költöztette gyártósorait Kecskemétre, aminek köszönhetően immáron ülhetünk magyar kezek sürgölődése nyomán épült B-osztályokban, büszkén tekintve honfitársaink munkájára. Ezúttal a kisebbik benzines egyterű érkezett hozzánk tesztre, hogy rátermettségét bizonyítsa.

 

S valóban, minden egyes alkalommal, amikor a kényelmes ülésbe huppanunk és a kulcsot a nyílásba helyezve elforgatjuk azt, messze szívmelengetőbb érzésként éljük át a benzinmotor éledését, mint egy nem itthon készült autóban. Persze, ez így van rendjén, hiszen joggal lehetünk büszkék a Magyarországon készülő B-osztályra, habár ez már Vajda kolléga tesztjéből is kiviláglott a dízelmotorral szerelt verzió kapcsán.

Noha a nagy német prémium trió (Audi, BMW, Mercedes-Benz) termékeit jobbára túlértékeli a vásárlóközönség, ugyanez az említett gyártók kisebb kategóriás modelljeiről már nem mondható el, sőt, kifejezetten sokan előszeretettel fitymálják a középkategória alá becsusszanó prémiumokat.

Azért nem kell láncon tartani..

Esetünkben sem volt ez másképp, a szemlélők meglehetősen nagy százalékánál állt fenn az előbb felvázolt állítás. Tényleg rengetegen megnézik az autót, főleg a hazai gyártásra utaló felirat miatt, ráadásul az embereket érdekli is a dolog, ám az alkotott vélemény sajnos az autó alaposabb ismeretének hiányában általában negatív volt.

Pedig nincs oka szégyenkezni a B-osztálynak, hiszen a csillagot mintázó jelvényéhez hűen belőle sem maradt ki az a számtalan apró finomság és igényes részlet, amit a Mercedes-Benz modelljeitől megszokhattunk. Ennek ellenére elsőre mégsem kapja meg az érdemelt vállveregetést, viszont a tapasztaltabb vásárlók egyértelmű elismerésben részesítették.

Az autó sziluettje abszolút jellegzetes, még ha vonalai, formái önmagukban nem is olyan extravagánsak, az egyveleg hamisítatlanul mercedesesre sikerült. A stuttgartiak mostanában kialakított könnyed, mégis jellegzetes vonásai nem hiányoznak ezúttal sem; elég különleges fényjátékot adó fényszórókra, vagy a kellemesen elnyújtott vonalakra gondolni, de természetesen a márka identitását hangsúlyozó, méretes jelvénnyel díszített hűtőmaszk is a helyén van.

Az autó oldalán egyébként van egy markáns, szép ív, ám talán épp az ezt kihangsúlyozni kívánó matricázás vonja el róla a figyelmet, viszont így is ügyesen megtöri az oldalnézet elkerülhetetlen, dobozszerű egyhangúságát. Azonban a feltűnést sikerül úgy kerülni, hogy közben az elegancia, az egyértelmű Mercedes jellemvonások cseppet sem csorbultak.

Ugyanezt mondhatjuk el a műszerfalról és úgy általában az utastérről, a márka megoldásai, formái és igényessége szerencsére a B-osztály szinte minden porcikájában visszaköszön. A büszkeség mellé pedig elégedettség társul az indításnál, a kormány megmarkolásánál, ugyanígy a kapcsolók és a kezelőszervek használatánál is.

A prémium életérzést olyan részletek betonozzák be szürkeállományunkba, mint a szépséges öltések sokasága, a feláras, de egyébként nagyon is hangulatos bézs színű Artico műbőr kárpiton (a 96.520-as felár minden forintját megéri), a műszerfalon végigszaladó hangulatvilágítás, vagy az ergonómia magas színvonala.

Emellett pedig helykínálat szempontjából sem utolsó tesztalanyunk, ugyanis a magasan húzódó tetőnek köszönhetően a 190 centinél magasabbak sem bánják a hosszú utakat, miközben a csomagtér is megfelelően öblös, sőt, méretét a hátsó ülések tologatásával, valamint a háttámlák dőlésszögének állításával még tovább növelhetjük, a padló alatt megbúvó tároló alkalmatosságról nem is beszélve.

Rekeszekből amúgy sincs hiány, az utastérben is könnyedén elfér a sok apró holmi. Egyedül a hátsó légbefúvó hiányáért ráncolhatjuk a homlokunkat, ugyanis hasonló méretkategóriában versenyző, ám nem prémiumnak kikiáltott Citroën C4 Picasso és a Renault Scénic repertoárjából sem hiányzik a hasznos eszköz. Ezt leszámítva viszont a kényelem garantált, akár elöl, akár hátul foglalunk helyet – az ülések oldaltartása megfelelő, ráadásul az ülőlapok hossza is rendben van, a könyöklők pedig komfortos helyen kerültek kialakításra.

(Érdemes lapozni, kiderül, elég-e a 122 lóerő a prémium egyterűhöz.)