Takarékos, de csodát nem tud: városban 10 litert elfogyaszthat
Nem csupán álmainkban - az 5-östől nincs olyan messzeA nálunk vendégeskedő tesztautó 32 milliós ára kiválóan jelzi, hogy már a 730d is erősen exkluzív klubba jelent belépőt. A normafelszereltségünket alapul véve 28,3 milliós összeget kapunk, ami még mindig messze áll a 23,6 milliós, illetve összkerékhajtás nélkül 22,6 milliós alapártól – és ennél kevesebb felszereltséget már csak szokatlan áldozatok árán fogunk megtűrni ezen a szinten. Ám tekintettel arra, hogy egy azonos hajtáslánccal szerelt 5-ös BMW-vel sem különösebben nehéz a 20 milliós határ átlépése, s hozzáadva a 7-es által képviselt presztízst és tudást, ezt az irgalmatlan összeget ezekben a körökben még akár reálisnak is nevezhetjük.
De mi van akkor, ha inkább egy finom benzinmotor érces hangját szeretnénk hallgatni, vagy éppen nem hallani? Vagy ha nem szeretnénk érezni padlógáznál 4000-es fordulat felett az elhaló erőt? Akkor a háromliteres, egyturbós, 258 'sorhatos' dízel lóerő helyett a 320 tagú ménest (450 Nm) számláló 40i lenne a mi választásunk. Ám az összkerékhajtásról ekkor le kell mondanunk, s ha üzemanyagköltségből nem is kell sokkal többet otthagynunk az asztalon, felár tekintetében a három milliós differencia elkedvetlenít. Ha megtehetjük, ne szerénykedjünk, vegyük rögtön a V8-as, 450 lóerős biturbós 50i-t, összkerékhajtással, hozzá egy finom Individual belső összeállítással, illetve ügyes extrák armadájával. Lehet, hogy így különösebb nehézség nélkül szökik fel az ár 40 millió forint fölé, ám higgyék el, ennyivel többnek is fogjuk érezni a végeredményt.
Lehet fokozni: ha hátul is hallgatnánk, érdemes a drágább audiorendszerre is befizetni
A luxus irracionális szemüvegét félig levetve viszont a 730d szinte hibátlanul teljesítő választásnak bizonyul – bárki boldogan beérheti ennyivel. A 3 milliós felárat jelentő 40d 313 lóerejére nem indokolt feljebb ugrani, persze a valamivel jobb menetteljesítmények és a presztízsokok ezt is indokolhatják.
A konkurensek mezőnyében tudásban tökéletesen megállja a helyét a frissített 7-es. Az új generációs Mercedes-Benz S-osztály egyelőre csak hátsókerékhajtással elérhető – hasonló felszereltség mellett 1,7 milliós többletköltséggel, igaz, ára a négyéves garanciát és a szervizköltségeket is tartalmazza, ami önmagában már szinte kiegyenlíti a helyzetet. A német konkurenseknél az ízlés döntA friss Audi A8 jelenti a kategória legolcsóbb beugróját, legalábbis az összkerékhajtás és a dízelmotor konfigurációjában – a szintén 258 lóerős ingolstadti 1,3 millióval olcsóbb a BMW-nél, ugyanúgy felszerelve 27 millió forint. Egészen Japánig kell utaznunk ahhoz, hogy egy igazán különleges konkurenst találjuk. Igaz, a Lexus LS 600h beszállója 29,5 milliónál van, de a gazdag alapfelszereltség óriási előnyt jelent: a 730d-t ugyanúgy felszerelve másfél millióval nagyobb árcédulát kapunk, s akkor még nem beszéltünk a japán konkurens jóval alacsonyabb szervizköltségeiről, ami önmagában semlegesíti a 2 literrel magasabb fogyasztást. Az összkerékhajtás megvan, a finom V8-as, ráadásul ötliteres benzinmotor is kipipálva, mint ahogy a hibrid meghajtás és az elektromos haladás hangtalan lehetősége is hamisítatlan prémium hangulatot kelt. Persze neki is megvannak a maga Achilles-inai, de a 445 suttogó lóerő, az ügyes kormányzás, a remek anyaghasználat és összeszerelés, valamint a világ talán legjobb autós audiorendszere sokak fejét átfordíthatja kelet felé.
Néhány szóban
A BMW 730d-t három oldalról kell megközelítenünk ahhoz, hogy teljes képet kapjunk róla. Nézhetjük egyrészt úgy, mint az 5-ös alternatíváját – ekkor hasonló felszereltséggel mindössze 25 százalékkal többért vásároljuk be magunkat egy exkluzívabb klubba, ahol némi plusz kényeztetés mellett sokkal nagyobb tisztelet illet meg minket. Ám, ha a hagyományos luxus értelmezése felől indulunk, ebben a klubban már csak az autónk hátulján árulkodó jelzés miatt is a ranglétra legalján leszünk. A racionalitás és a kompromisszumok elűzésének oltárán feláldoztuk a túlhalmozás diszkrét báját, elhalasztva az Önmagunk számára való megengedhetés innen már abszolút nem távoli csúcsát.
Ám legyen szó bármelyik változatról is, a 7-es ráncfrissítése révén tökéletesen megállja a helyét a luxuskategóriában, az ízléseken és az apróságokon túl fenntartva a status quo-t az új generációba lépett Mercedes-Benz S-osztály, valamint a felfrissült Audi A8 és Lexus LS mellett. És ezt már korábbi összehasonlítónkban részben bizonyította is. Az összeszerelés és néhány műanyag minősége ezen a szinten azért hagy kívánnivalót maga mögött, amelyet a multimédiás lehetőségek gazdagságával, valamint a hajtáslánc kiemelkedő hatékonyságával igyekszik ellenpontozni a 7-es. Nem a legélvezetesebben vezethető, nem a legkényelmesebb, de mindent tudásban az egyik legjobb választás a kategóriában.