A Porsche a napokban bemutatta világszerte óriási népszerűségnek örvendő Cayenne sorozat csúcsmodelljeit: a 680 lóerő összteljesítményre képes Cayenne Turbo S E-Hybrid rögtön mindkét karosszériaváltozattal debütált, vagyis a ‘sima’ Cayenne mellett az új Cayenne Coupé is megkapta a bivalyerős konnektoros hibrid hajtásláncot. Az autók akár 40 km-t képesek egy feltöltéssel tisztán elektromos üzemmódban megtenni, ezáltal hazánkban jogosultak a zöld rendszám viselésére.

A csúcs Cayenne modellek meglepetések nélkül debütáltak: hajtásláncuk megegyezik a 2,5 éve bemutatott Panamera Turbo S E-Hybrid modellekével. A lényeg, hogy a tervezők az eddigi csúcs Cayenne Turbo V8-as, 4-literes biturbós motorjához társították az eddigi ‘sima’ Cayenne E-Hybrid villanymotorját, ami ezúttal is 100 kW, vagyis 136 lóerő teljesítményű (400 Nm-rel). Ehhez társul a V8-as benzines 550 lóereje, illetve önmagában is 770 Nm csúcsnyomatéka. A kombinált rendszerteljesítmény így 680 lóerőre rúg, az együttes csúcsnyomaték pedig eléri a 900 Nm-t, mégpedig már 1400/perces fordulatszámtól.

Rögtön mindkét karosszériaváltozatban debütált a Porsche Cayenne 680 lóerős hibrid csúcsmodellje, a Turbo S E-Hybrid – galéria

A csúcsmodellben is a Porsche 8-fokozatú duplakuplungos PDK automataváltója dolgozik, és a négykerékhajtás természetesen szintén megtalálható a fedélzeten - ilyen teljesítménynél bizony szükség is van rá. A menetteljesítmények magukért beszélnek: a már üresen is mintegy 2,5 tonnás Cayenne Turbo S E-Hybrid modellek a 0-100 km/h-s sprintet 3,8 másodperc alatt képesek abszolválni, végsebességük pedig alulról súrolja a 300 km/h-t (egészen pontosan 295 km/h a ‘vége’), tehát a dögnehéz, óriási luxusterepjárók a menetteljesítmények tekintetében a komolyabb sportautók szintjét hozzák – persze 680 lóerővel és 900 Nm-rel nem csoda.

Az elektromos rendszer ugyanaz, mint a Cayenne E-Hybrid esetében: a lítium-ionos akkucsomag kapacitása 14 kWh, ami akár 40 km-es teljesen elektromos hatótávot biztosít a csúcs Cayenne-ek számára. Az akkumulátor a 7,2 kW-os fedélzeti töltővel akár 2,5 óra alatt feltölthető (400 V-on és 16 A esetén) – otthoni hálózatról mintegy 6 óra szükséges a teletöltéshez. A gyári vegyes fogyasztások a konnektoros hibrideknek kedvező mérési normák révén nagyon alacsonyak, de a valóságban azért minden bizonnyal nem 3-4 literes fogyasztással fogják használni 680 lóerős Cayenne és Cayenne Coupé autóikat a leendő tulajdonosok...

A méregdrága, 680 lovas hibrid Cayenne csúcsmodellekhez gyakorlatilag szinte minden szériában jár – galéria

Amint az a ‘Turbo S’ modelleknél lenni szokott, az alapfelszereltség igazán bőséges: szériában járnak például a PCCB kerámiafékek, a 21-colos kerekek, a PDCC légrugós csúcs futómű, a Sport Chrono csomag és még sorolhatnánk.

Mindezek alapján nem meglepő, hogy az árcédulán ijesztő számok lógnak: a Cayenne Turbo S E-Hybrid nettó 145 ezer eurótól, míg a Coupé nettó 148 ezer eurótól elérhető, illetve már rendelhető is a Porsche Centrum Budapestnél. Csak összehasonlításképp: a 462 lóerő rendszerteljesítményű és 43 km-es elektromos hatótávolságú ‘sima’ Cayenne E-Hybrid modellek nettó 77 ezer, illetve nettó 80 ezer eurótól (Coupé) indulnak.

Egyetlen feltöltéssel (ami akár 2,5 óra alatt megtörténhet) akár 40 km-t is képesek elektromosan megtenni az új hibrid Cayenne modellek