Noha kínálata már alaposan kibővült, a Porsche azért mindig a sportautóiról volt híres, ennek fényében – illetve a sportosabb Panamera és a Macan ismeretében – talán furcsa volt, hogy míg a prémium konkurensek sorra dobták piacra kupés tetőívvel rendelkező nagy SUV-jaikat, addig a stuttgartiak nem nyúltak hozzá a Cayenne-hez, és annak klasszikus hobbiterepes formáihoz. Úgy tűnik azonban, hogy megelégelték ezt a helyzetet, és ahogyan azt már hónapok óta tudtuk és vártuk, végre bemutatták a Cayenne Coupét.

Ahogyan az lenni szokott, szemből nem sokat változott a Cayenne, de a szemfüleseknek azért rögtön feltűnhet, hogy közel 2 centivel alacsonyabb lett az újdonság, a B-oszloptól hátrafelé pedig minden megváltozott. A kupés tetőív amolyan igazi Porsche formát kölcsönöz a Cayenne számára, ami még egy rejtett szárnyat is kapott a hátára – utóbbi 90 km/h-s sebesség felett, vagy gombnyomásra nyílik.

Klasszikus Porsche tetőív, kiemelkedő szárny - galéria

Hátul már nehezebb dolguk volt a tervezőknek, de néhány jól irányzott hajlítással azért igyekeztek sportosabbá varázsolni a hátsó traktust, ami a rendszám lejjebb tolásával igyekszik még dinamikusabb kiállást kölcsönözni az autónak. Az áttervezett hátsó egyébként 1,8 centis szélességnövekedéssel is járt. Első körben egyébként kétféle változatban lesz elérhető a modell: a normál Cayenne Coupé narancssárgában látható a fotókon, a Turbo verzió pedig szürkében és narancssárgában.

Az utastérben csak a B-oszloptól hátrafelé van változás, hiszen elöl maradtak a már ismert formák és modern megoldások, kezdve a gyáriak mindentudó multimédiás rendszerével. A Coupé változatokhoz alapáron jár majd a 20 colos keréktárcsa, az adaptív futómű és a Sport Chrono csomag is, akárcsak a sportülések – de ezeket felár nélkül lehet komfortülésekre cserélni. A második sorban az üléseket (amelyekből csak kettő van) 30 milliméterrel lejjebb tették a gyáriak, hogy a laposabb tető ellenére is bőven maradjon fejtér. A csomagtér a normál Cayenne Coupé esetében 625, míg a Turbónál 600 liter, bővíteni pedig 1540 és 1510 literig lehet őket – a praktikummal tehát Coupé verzióban sem lesz probléma.

Alapból két ülés van hátul, de ingyenes kérhetünk háromfős üléspadot is

A lemezek alatt már ismerős erőforrásokkal találkozhatunk: az alapváltozatban a gyáriak háromliteres, V6-os turbós benzinmotorja dolgozik, amely 340 lóerőt és 450 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a pilóta számára, ezzel lehetővé téve a mindössze 6 másodperces 0-100-as sprintet és 243 km/h-s végsebességet. A Turbóban a négyliteres, V8-as duplaturbós egység kapott helyet 550 tagú ménessel és 770 Nm-es nyomatékcsúcssal. A 0-100-as sprintet méreteihez képest egészen elképesztő módon, 3,9 szekundum alatt teljesíti, végsebessége pedig 286 km/h.

Belül maradtak a Cayenne megoldásai - galéria

A Porsche tehát beszállt a harcba, méghozzá egy igen potens versenyzővel, hiszen a német gyártó esetében talán nem túlzás azt mondani, hogy ezek a formák jelentik az alapot, és inkább a normál változat lóg ki a sorból – sokak szerint a Cayenne-nek már alapból ilyennek kellett volna lennie, ahogyan a Panamera sem egy átlagos négyajtós. Mindenesetre nem csodálkoznánk rajta, ha a Porsche sikerrel tudna elcsábítani jó pár vásárlót a többi prémium terepkupétól. Alapárak tekintetében közel hárommillióval múlják felül normál társaikat a Coupé változatok, de ez bizony csalóka, ugyanis az alapfelszereltségekkel súlyozva ez a különbség bőven egymillió alá csökken – ez pedig már közel sem olyan nagy felár a divatosabb formákért cserébe. A Cayenne Coupé egyébként nagyjából 28 millió forinttól indul, míg a jobban felszerelt Turbo változat alapára közel 50 millió forint.