A hazánkban egyelőre nem elérhető L verzió után tegnap végre a normál Grand Cherokee legújabb generációjáról is lerántotta a leplet a Jeep, amely reményeink szerint a hazai piacon is elérhető lesz majd, akárcsak elődjei. A gyáriak célja egyértelmű volt: egy modern, kifinomult, kiemelkedő minőségű terepjáró – igen, terepjáró, nem SUV – megalkotása, amely éppen terepes képességei okán tud kiemelkedni a prémium SUV-k mezőnyéből. Mindezt pedig egy konnektoros hibrid hajtáslánccal fejelték meg.
Egyelőre az amerikai verzió mutatkozott be, de ami a külcsínt és a technológiát illeti, lényeges különbséget nem tapasztalhatunk majd az európai kivitel esetében. Ami a külcsínt illeti, a januárban bemutatott L kivitel már nem hagyott sok kétséget maga után, de a jellegzetes Jeep hűtőrácsot közrefogó, élesre húzott első fényszórók és a szintén karcsú hátsó fénytestek kifejezetten jól mutatnak a szögletesebbé vált terepjárón – és akkor az olyan mutatós részletekről, mint a C-oszlopnál lebegő hatású tető, még nem is beszéltünk.
Nem viccel a Trailhawk verzió - galéria
A képeken többféle verzióban is megcsodálhatjuk az autót: az ezüst-fekete kivitel kék részletekkel a terepes Trailhawk kivitel 4xe hibrid verziója, míg a bordó a sima Trailhawk. Fehérben pedig a „polgári” 4xe változatot csodálhatjuk meg. Prémium modell létére a Trailhawk változatok esetében bizony nem fogták vissza magukat a mérnökök, és az amúgy is kiemelkedő terepjárós képességeket kőkemény terepes részletekkel dobták fel, amelyek nem mellékesen funkcionálisak is. Mindemellett akár 287 mm-es hasmagasság is elérhető a legvadabb kivitelnél (ami még a Wranglert is túlszárnyalja), a terepgumikról és a hátsó differenciálzárról már nem is beszélve – ahogyan a képeken is látszik a Grand Cherokee Trailhawk nem viccel, miközben bent luxus várja az utasokat.
A normál verzió jóval visszafogottabb és elegánsabb képet fest, de ne legyenek kétségeink, így is átlagon felül teljesít terepen. Ami az utasteret illeti, minden eddiginél finomabb és modernebb megoldásokkal találkozhatunk, melyek a képek alapján valódi luxust biztosítanak. A finom anyagok, a fabetétes kormány és a szépen meghúzott vonalak mellett méretes multimédiás kijelző, digitális műszeregység, nagy head-up kijelző és az utasoldalon egy plusz megjelenítő biztosítja a modernitást, de mindenki nagy örömére a különálló klímakonzolt például megőrizték az amerikaiak.
Valódi prémium a Grand Cherokee
A Jeeptől megszokott jópofa részletek mellett néhol látványosan kidolgozott elemekkel találkozhatunk. Természetesen technológiai fronton is a maximumot nyújtja az autó: gyakorlatilag minden modern rendszer elérhető hozzá beleértve péllául az éjellátó kamerát, a gyalogosfelismerőt, a félig önvezető rendszert vagy a holttérfigyelőt – ráadásul a legtöbb ezek közül alapáron jár a Grand Cherokee-hoz, de ezekről majd inkább az európai verzió bemutatkozásával értekezünk részletesebben.
Ugyanígy a hajtásláncokról sem érdemes most messzemenően nyilatkozni, hiszen a 4xe konnektoros hibrid mellett az amerikai verzió egy 3,6 literes V6-ost és egy 5,7 literes V8-ast kapott, melyek szinte biztosan nem jönnek majd Európába. Előbbi egyébként 298 lóerőt és 348 Nm-es nyomatékot, utóbbi pedig 362 lóerőt és 528 Nm-es nyomatékot biztosít. Míg az alapváltozatok hátsókerékhajtásúak, összkerékhajtásból rögtön háromféle van: a Quadra-Trac I és II, illetve a Quadra-Drive II, melyekben közös az, hogy amikor nincs szükség mind a négy kerék hajtására, akkor az első tengelyt képesek teljesen lekapcsolni.
Minőségi és modern megoldások elegye - galéria
A 4xe hajtás azonban már érdekesebb, hiszen ezzel biztosan találkozhatunk majd itthon is. A kétliteres, négyhengeres benzinmotorral, egy elektromotorral és egy bruttó 17,3 kWh-s akkumulátorral dolgozó rendszer 380 lóerős összteljesítményt és 637 Nm-es csúcsnyomatékot kínál. Ugyanarról a hajtásláncról van tehát szó, amely a Wrangler lemezei alatt már hazánkban is elérhető. A jóval szigorúbb amerikai adatok alapján 40 kilométeres tisztán elektromos hatótávval bír majd a hibrid Grand Cherokee, ám a Wranglerhez hazánkban 45 kilométer van megadva, így Európában valószínűleg a prémium terepes is eléri majd ezt a szintet papíron – vagy akár az 50 kilométert is.
Valódi prémium hangulat van az utastérben - galéria
Kíváncsian várjuk az európai premiert is, hiszen néhány potens erőforrással megfűszerezve nagyon is izgalmas alternatívának ígérkezik a prémium SUV-k kategóriájában a Grand Cherokee, amely minden eddiginél modernebb és finomabb lett, miközben terepen szinte minden ellenlábast könnyedén maga mögé utasít – talán a Land Rover egyes modelljei tudnak vele harcba szállni ezen a fronton.