Mondhatni történelmi pillanat volt a Jeep Wrangler 4xe bemutatása, hiszen a már gyártásban lévő Renegade 4xe és a Compass 4xe után ezzel a márka klasszikus típusából is elkészült a legfejlettebb és (bizonyos körülmények között) leginkább környezetbarát kivitel.

A 4xe-ről leginkább árulkodó jel akár 40 km-en keresztül élvezhető: ekkora hatótávolságot ad kizárólag elektromos módban használva. Az árulkodó tény pedig a zajmentes futás, természetesen. Akkor sincs baj, ha lemerült az akkumulátor, hiszen a konnektoros hibrid ilyenkor egyszerűen beindítja a benzinmotort.

A hajtáslánc egy turbós négyhengeresből, két villanymotorból, a TorqueFlite (vagy ha jobban tetszik: ZF 8P75PH) nyolcsebességes automatából, kiegészítésképpen pedig a 400V-os akkucsomagból áll. A kétliteres motor és a 17 kWh-s (mellesleg 96 cellás lítiumion, amúgy nikkel-mangán-kobalt grafit vegyületet használó) akkucsomag összességében 380 lóerős rendszerteljesítményt és pontosan 637 Nm eredő nyomatékot szolgáltat.

Nem mondhatjuk, hogy rosszul áll neki a városi környezet...

A benzinmotor kis tehetetlenségű turbófeltöltőjét közvetlenül a hengerfejhez építik be, külön hűtőkört kap a feltöltő, a beszívott levegő és a fojtószelepház. A hagyományos generátort integrált és szintén hűtött egységgel helyettesítik, 12V-os indítómotort egyáltalán nem használ a Jeep Wrangler 4xe. Mondanunk sem kell, az alumínium házba csomagolt akkupakk szintén hűthető és fűthető.

A sebességváltóház elején találjuk a másik villanymotort, ezzel pedig a hagyományos automataváltók nyomatékváltó egységét váltják ki. Az elektromotor és a benzines erőforrás közötti tengelykapcsoló oldásával valósul meg a tiszta elektromos hajtás. Zárt tengelykapcsoló mellett megvalósul a szinergia, és a motorok ereje a váltóban egyesül.

... de a Rubicon terepen érzi magát igazán otthon

Az összes elektromos szerelvény tömített és teljesen vízálló, így a gázlómélység tekintélyes 76 cm. Az elektromos terepezés egy egészen újszerű élményt ad az utasoknak. A hasmagasság 27,4 cm, az első terepszög 44 fok, a hátsó pedig 35,6. A 17 hüvelykes felnikre húzott 33 colos terepabroncsok alapáron járnak a Rubiconhoz.

Hibrid, elektronos és árammal spóroló üzemmódokat kínál az E Selec kapcsoló, a minél hatékonyabb vezetést a Uconnect rendszeren futó Eco Coaching Pages funkció támogatja. Aktív összkerékhajtás mellett mind a négy kerék kiveszi a részét a visszatáplálásból; a regeneratív fékezés akár 0,25g-s lassulást is adhat az üzemi fékek működtetése nélkül.

Karos vezérlésű lassító áttétel: vérbeli Jeep a Wrangler 4xe

Ohio a Wrangler 4xe-k szülőhazája, de mivel a típust világszerte értékesítik, a régiónak megfelelő töltőkábellel látják el az autókat. Három kivitelben gyártják a Wranglereket: a sima 4xe mellett Sahara 4xe és Rubicon 4xe is készül. A Rubiconba Tru-Lok (elektromos) első és hátsó differenciálzárak kerülnek, a másik két verzió Trac-Lok részben önzáró hátsó differenciálművet kap. Közös pont az állandó négykerékhajtás, a Dana 44-es első és hátsó tengelyek, valamint a felezőváltó. A Rubiconnál extrém, 4:1 lassító áttételt ad a 4Lo fokozat, a Sahara és a sima 4xe kevésbé szélsőséges 2,72:1-hez áttételt kap.

Összesen 10 szín közül választhatnak a Wrangler 4xe vásárlói, a Rubicon kárpitozását különleges kék varrással teszik egyedivé. A ’Four-By-E’-nek ejtendő hibridhez mintegy 300 tételes listáról választhatnak kiegészítőt leendő tulajdonosaik. A terepjáráshoz hasznos, illetve a megjelenést fokozó alkatrészek mellett otthon felszerelhető fali töltő is kérhető az autóhoz, így a gyors és hatékony töltés is garantált.