A vadonatúj 7-es BMW már nincs messze, és a Mercedes-Benz S-osztály igen hatásos belépője után nem csoda, hogy a bajorok szeretnének nagyot durrantani zászlóshajójuk legújabb generációjával. Nem csoda hát, hogy maga Frank Weber, a németek fejlesztését felelős vezetője árulta el nemrég, hogy az új 7-es hármas szintű önvezetésre is képes lesz.
Az új rendszer nem meglepő módon opcióként lesz majd elérhető a 7-eshez, majd később az X5, az X7, az iX és az 5-ös is megkapja majd. Weber szerint pont addigra lesznek teljesen kész a technológiával, amikor a 7-es bemutatkozik majd, és bár sokan azt hiszik, hogy ez éppen fordítva szokott lenni, de míg a többi kontinensen a hármas szintű önvezetés a jogi szabályozás hiánya miatt nem elérhető, addig Európában már igen.
Az újdonság még megosztóbb lehet a kettős fényszóróival - a képeken még a jelenlegi modell látható
Csak hogy tisztázzuk: a hármas szint azt jelenti, hogy bizonyos körülmények között (például autópályán, vagy dugóban) az autó már azt sem várja el, hogy folyamatosan fogjuk a kormányt, ahogyan azt a mostani, általunk csak félig önvezető rendszereknek hívott megoldások teszik. Persze papíron a vezetőnek mindig figyelnie kell, de valószínűleg sokan fittyet hánynak majd erre – alig várjuk az első videókat, ahol a „vagány” tesztelők olvasnak, kártyáznak vagy éppen alszanak majd a volán mögött. Európában egyébként úgy lett megoldva ez a kérdés, hogy amennyiben az autó hibájából történik a baleset, úgy a gyártó viseli a felelősséget.
A vezető elmondása szerint közel 700 millió kilométernyi szimuláció és valós tesztek állnak az új rendszer fejlesztése mögött, ami így biztonságosabb, mintha egy ember vezetné az autót – de természetesen rengeteget segítenek majd a való életből származó visszajelzések is, miután már az utcára került az új rendszer. Mindenesetre azt biztosra vehetjük, hogy a BMW nagy tűzijátékra készül a 7-es bemutatója kapcsán, és az egyik fő attrakció ezek szerint a hármas szintű önvezetés lesz.