Évtizedes könyörgés után végre megérkezett Európába a Ford Mustang, a kékoválos gyártónak pedig csakhamar be kellett látnia, hogy mekkora ziccert hagyott ki azzal, hogy korábban nem hozta el a típust. Ez lett ugyanis Magyarország legnépszerűbb sportautója is 2018-ban, ami tekintve tízmillió forint feletti árcéduláját, bizony nem kis eredmény.

A tavalyi esztendőben 110 Mustang kulcsát adták át, ami bizony nagyon szép szám. Ebből egyébként 38 volt magánszemélyes vásárlás, vagyis elég sokan gondolták, hogy a legalább 317 lóerős sportmodell ideális vállalati autó – minden bizonnyal promóciós célok által a legfőbb indokok között. A második helyen a statisztika a Mercedes-Benz CLS-t hozza, ami persze nem minden verziójában kőkemény sportautó, de a 20+ milliós árcédula ismeretében tisztességes eredmény az eladott 90 példány.

Az összesített lista második helyén a Mercedes-Benz CLS - igaz, nem minden változatában sportautó, de a 90-es szám szép eredmény

Harmadik helyre egy tényleg megfizethető élményautó került: az MX-5-ből 53-at értékesítettek, amiből 33 magánszemély státuszban került a garázsokba. A negyedik helyre egy kifutó modell, a BMW 6-os Gran Coupé került 49 értékesítéssel. A bajor márka nagyot kaszált hazánkban is a sportautóival: az M5-ből 46, az M2-ből 41, az M4-ből pedig 26 fogyott – igaz, a négy bajorból összesen 21 példány volt magánszemély nevére bejegyezve.

A kifutó modelleket is szeretjük: a BMW 6-os Gran Coupé és M4 mellett az idén búcsúzott Porsche 911 is befért a TOP 10-be

Hasonló az arány a lista hátsó szegmensében is: az Infiniti Q60 (23/3), az AMG GT (22/2) és a Porsche 911 (19/3) számai is elismerésre adnak okot, és egyben bizonyítják, hogy a luxus szegmens bizony annyira nem is vékony Magyarországon. Főleg, ha hozzávesszük, hogy 2018-ban is volt egy Rolls-Royce regisztráció (Ghost), valamint Ferrariból is 10 talált gazdára (4 db 488, 3 db GTC4 Lusso, 2 db 812 és egy Superfast). Ezek persze mind céges vásárlások, így kissé más képet kapunk, ha csak a magánszemélyeket vizsgáljuk.

A Mazda MX-5 és testvére, a Fiat 124 Spider is népszerű: magánszemélyeknek ugyanannyit adtak el belőlük, mint Ford Mustangot

Ott szintén a Mustang a piacvezető, mögötte viszont az MX-5, majd az M2, a CLS és a BMW 6-os Gran Coupé sorakozik fel. Őt a Fiat 124 Spider követi öt magánszemélyes értékesítéssel, de a Lexus RC300 és a Subaru BRZ is hasonló számokat produkált. Végezetül meglepő módon 2018-ban értékesítettek három Nissan 370Z-t is.