A Volkswagen nemrég mutatta be az ID.Life koncepciót, ami a németek belépő elektromos modelljét vetítette előre. Az ID.2 néven emlegetett típusra azonban legalább 2025-ig várnunk kell még, ellenben – többek között éppen a gyártók nyomására, akiket pedig a jogszabályalkotók ütnek felülről – a vásárlók részéről lenne igény kicsi, városi elektromos autóra. A legfrisseb hírek szerint pedig átmeneti megoldásként újra beindíthatják az e-UP! gyártását.
Egészen 2013-ig kell visszarepülnünk az időben, hogy tanúi legyünk az első e-UP! bemutatkozásának, amely akkor még mindössze 160 kilométeres elméleti hatótávot ígért. 2016-ban frissült a modell, de a villanyos változat hajtáslánca érintetlen maradt, így egészen 2019-ig kellett várnunk arra, hogy valóban továbbfejlődjön az autó, és a korábbi 18,7 kWh-s akkut egy jóval nagyobb, 32,3 kWh-s csomagra cseréljék, ezzel papíron 260 kilométeres hatótávot biztosítva – ez pedig egy városi mini számára már pont optimális érték.
Bár a chiphiány közepette nehéz elképzelni, de újra gyártásba kerülhet az e-UP!
Köszönhetően az elektromos autók állami támogatásának, hazánkban is nagy sikernek bizonyult az így elérhető árúvá avanzsált e-UP!, noha a listaára 7-8 millió között mozgott. Ugyanakkor még az eredeti árán is az egyik legelérhetőbb elektromos modellnek számítana napjainkban, hiszen a gyengécske Dacia Springen és az aprócska smart EQ fortwon innen – amelyek egyaránt aprócska akkuval vannak szerelve – jelenleg egyetlen villanyos modell sem tudja megközelíteni ezt az árkategóriát. Persze az új autóknál tapasztalt hatalmas drágulás valószínűleg az e-UP!-ot is érintené, de még így is egész jó köztes megoldást jelenthetne.
Az ID.Life sorozatgyártású verzjiója csak 2025-ben jöhet
Mindez azonban egyelőre csak pletyka, és ha valósággá is válik, akkor sem lehetünk benne biztosak, hogy hazánkba is jutna a modellből – a jelenlegi chiphiány okozta problémákat látva már az is kérdéses, hogy egyáltalán tudnák-e gyártani az autót a németek. Mindenesetre bár nem egy mai modellről van szó, az e-UP! még mindig egy mutatós autó, amely – legalábbis az utcaképet tekintve – ma is képes lenne megállni a helyét, amíg 2025-ben le nem leplezik az ID sorozat beszálló típusát.