A Volkswagen esetében joggal emlegetjük a népautó szót, ám ennek dacára a németek már jó ideje nem tudtak olyan modellt prezentálni, amelyre igazán illene ez a jelző. Az elektromos autózás hajnalán ismét nagy lehetőség áll a gyártók előtt, hogy nagyot durrantsanak – ezúttal a VW mutatja meg, hogyan képzeli a belépő szintű villanyautót.

Noha az e-up! személyében a wolfsburgiak már tettek kísérletet költséghatékony elektromos típus bevezetésére, a volumen azért messze elmaradt attól, amit nagy sikernek nevezhetünk. Persze mindez talán betudható annak, hogy az elektromos autók mostanság kezdenek valóban olyan kialakítással épülni, ami jól igazodik a villanyhajtáshoz. Mindeddig ugyanis javarészt a belsőégésű motorral hajtott típusok elektromossá fejlesztett verzióit láthattuk.

A villanyautózás népautója lehet a VW újdonsága

A Volkswagen ezúttal a Müncheni Autószalonon mutatta meg vízióját a közeljövő autózását illetően, ám az ID.Life nevű tanulmány országútra szánt valóját 2025-ig biztosan nem láthatjuk még viszont a szalonokban. Az újdonság mindemellett fontos szerepet tölt majd be a márka életében, hiszen a nagyobb modellként idézhető ID.3 alá beékelődve megadatik számára a lehetőség, hogy utat törjön.

A tanulmányautó a Volkswagen városi modelljeinek szánt új MEB platformjának rövidített verziójára épül, és az ID.3 modellel ellentétben elsőkerékhajtással kelt életre. Kis mérete ellenére teljesítménye nem épp szerény: 231 lóerő és 290 Nm áll a vezető rendelkezésére, ami 6,9 másodperces gyorsuláshoz és 180 km/h elektronikusan limitált csúcstempóhoz elégséges.

Praktikus tároló a töltőnek

Az ID.Life esetében, mint minden villanyautónál, fontos a hatótáv, így az akkumulátorcsomag mérete. E tekintetben jó híreink vannak, hiszen a kisautó bruttó 62, nettó 27 kWh kapacitású telepet kapott, ami a WLTP alapú kísérlet szerint 400 kilométerre elégséges energiát tárol. Az autó támogatja az egyenáramú gyorstöltést, ez által mintegy 160 km hatótáv tölthető bele 10 perc alatt. Mindez persze az aktuális technológiát mutatja, bizonyára a 2025-ös kész modell ennél is jobb képességekkel rendelkezik majd.

Mivel manapság szinte csak SUV formatervvel lehet autót igazán eladni, a VW sem röstellte a crossoveres stílusjegyeket ráaggatni az új, kis villanyautójára. Az ID.Life 190 mm-es hasmagassággal rendelkezik és 26°, valamint 37° terepszög segít boldogulni az utat hátrahagyva, ám kérdés, hogy valóban szükség van-e ilyen jellegű képességekre. Mindemellett az autó 4091 mm hosszú, 1845 mm széles és 1599 mm magas. 2650 mm-es tengelytávja pedig az egy kategóriával feljebb sorolt 8. generációs Golfot is felülmúlja.

Az elektromos hajtáslánc szellős utasteret enged

Így nem meglepő. hogy tágasnak mutatkozik az új VW villanymodell, ráadásul a szellős lábtér mellé 225 liternyi poggyásztér, illetve a lábtérben 108 literes plusz tároló társul, ráadásul elöl is van egy 68 literes üreg, továbbá a fronton egy 8 literes, a töltőkábel tárolására való hely is kialakításra került.

A tanulmányautón nincsenek már klasszikus külső tükrök, az ideális légellenállás érdekében azokat kamerák helyettesítik, amelyek képe a műszerfalon egy 9 hüvelyk átmérőjű panelen jelenik meg. Különleges megoldás a szélvédő elé kivetíthető óriási felület, amelyen akár játszani is lehet – utóbbi nyilván csak a tanulmányautón keresztül mutatja be a lehetőségek kimerülni nem látszó tárházát.

Letisztuld, modern műszerfallal kampányol az ID.Life

Ami azonban fontos, hogy a Volkswagen kifejezetten jó áron szeretné teríteni a 2025-ös premier után a kisautót: a gyáriak az ID-Life esetében jelen pillanatban 20.000 eurós induló összeget emlegetnek, azaz 7.000.000 Ft körül lenne a beszálló, ami szignifikánsan alacsonyabb az ID.3 startösszegénél. Amennyiben az ígéret beválik, úgy az újdonság jelentős sikerre számíthat, persze, addig még sok víz folyik le a Dunán és a villanyautós technológia is rohamosan fejlődik közben.