Az EQC utáni viszonylagos csendet megszakítva a Mercedes-Benz bemutatta vadonatúj elektromos modelljét, amely a GLA rokonaként a kompakt SUV kategóriában áll rajthoz. Az EQA pedig kövér akkumulátorral, bőséges teljesítménnyel és különféle hajtásláncokkal igyekszik majd a vásárlók kedvére tenni.

A vadonatúj EQA alapjait a GLA adja, ám a szoros testvériséget nagymértékű átdolgozással igyekeztek semmisnek láttatni a Mercedes-Benz tervezői. Új lámpamegoldások végigfutó fényívekkel elöl-hátul, új hűtőrács, új lökhárító, karakteresebb színek és betétek, egyedi kijelzések belül – nagyjából ebből áll a kúra. Nagyobb átalakításra nincs is szükség, ugyanis az aktuális GLA is külső méreteihez képest kellően tágas, jó minőségű belső térrel állt rajthoz, igaz, az elektromos hajtáslánc helyigénye okán a csomagtartó mérete 435-ről 340 literesre csökkent.

A fényívvel összekötött hátsó lámpák egészen egyedi megjelenést biztosítanak

Viszont elektromos hajtásláncot köszönhetünk, méghozzá nettó 66,5 kWh-s akkumulátorral, amely a kompakt kínálat egyik legnagyobb akkupakkja. Ráadásul ez az adat csak a most bemutatott EQA 250-re vonatkozik – később nagyobb akkumulátor is érkezik, amely a WLTP normák szerint jó 500 kilométeres hatótávot biztosít. Jelen esetben 426 kilométerről szól a fáma, amelyet AC töltőn 11 kW-tal (azaz három fázison, ahol elérhető), DC töltőn pedig 100 kW-tal is pótolhatjuk – utóbbi esetben fél óra alatt 10-ről 80 százalékosra tölthető az akkumulátor.

190 lóerő, 400+ kilométeres hatótáv, gyors tölthetőség - jól hangzik

Az első kerekeket hajtó elektromotor 190 lóerőt és 375 Nm nyomatékot kínál – később lesz alapból hátul hajtó összkerékhajtású változat is, amely 272 lóerőt kínál. Addig viszont itt sem panaszkodhatunk különösebben a 8,9 másodperces 0-100-as sprint és a 160 km/h-s végsebesség láttán, igaz, ezek az adatok belsőégésű motor esetén inkább 150 lóerős erőforráshoz tartoznak, de itt a plusz tömeget is cipelni kell.

Belül egyedi betétek, színek és kijelzések az EQ-ság velejárói

Ha már cipelés: kérhető a modellhez kihajtható vonóhorog is, amivel legfeljebb 750 kilogrammot húzhatunk. Az EQA alapfelszereltsége gazdagabb, mint a GLA modelleké, igaz, az elektromos típus ára is magasabb: a németországi árak alapján a jelenlegi nem túl szerencsés euróárfolyam miatt bő 18 millió forintos alapárra számíthatunk.

Már a tavasszal megérkezhetnek az első példányok a kereskedésekbe

Az EQA piaci bevezetése rövidesen megkezdődik, az első példányok még a tavasszal megérkeznek a márkakereskedésekbe.