Az igazán jól használható elektromos autók kora beköszöntött, s többek között a tesztünkön remekül teljesítő BMW i4 is jelentős szerepet játszott az előző állítás megszületésében. Noha a középkategóriás bajor két hajtáslánccal is megfordult nálunk, ezúttal új belépő hajtáslánc vált elérhetővé esetében.
Az i4 eDrive35 néven érkező, belépőszintű hátsókerekes, egymotoros elektromos hajtáslánc egyelőre az amerikai piacon mutatkozott be, ám jó eséllyel hamarosan Európában is viszont láthatjuk. Az olcsóbb vételárhoz kisebb teljesítmény és szerényebb kapacitású akkumulátor társul.
Hamarosan vélhetően Európába is befut az eDrive35
Mindeddig a 340 lóerős, 81.5 kWh bruttó kapacitású teleppel szerelt eDrive40 játszotta a beszálló szerepét, míg a sportos, potens variáns továbbra is az ugyanebből az akkuból táplált, kétmotoros, összkerekes, 554 lóerős M50 marad. Előbbi esetében 484, utóbbinál 434 km hatótáv a gyártó ígérete.
Ezzel szemben a 18-as kerekeken érkező eDrive35 esetében 418 km-t emlegetnek a németek, s valóban, a 66 kWh-s akkucsomag jóval szerényebb az eddig bemutatott példányokénál. A kisebb tároló ellenére a gyorstöltési funkció megmaradt, noha a 205 kW-os érték helyett ezúttal 180 kW-tal tölthetjük legfeljebb az i4-et: 10-ről 80 százalékra 32 perc alatt ugrik fel így a töltöttség.
Nem éri meg az olcsóbbat venni - a nagyobb akku bőven megéri a felárat
Az új verzió ugyanúgy 5. generációs eDrive villanyhajtást kapott, azonban ezúttal 285 lóerő és 400 Nm szerepel a repertoárban. Habár a legszerényebb erőforrásról beszélünk, a 01-100-as sprint itt is 6 másodperc körül teljesül. Egyelőre csak a tengerentúli árak ismertek, azonban azokból is következtethetünk: az eDrive40-hez mért, mintegy 1,5 millió forintos árelőny szerintünk nem elég csábító ahhoz, hogy feladjuk a nagy hatótávot biztosító telepet, miközben a szerény teljesítménycsökkenéssel még nem volna gond.