Éppen a mai napon kellett megállapítanunk, hogy az autózás szerelmesei számára egyre inkább fogy a levegő: egyre kevesebb V12-es és V10-es erőforrással találkozhatunk a piacon. Vannak azonban olyan kategóriák, ahol még mindig presztízskérdés a tizenkét henger, a Mercedes-Maybach S-osztály pedig kétségtelenül ebben a mezőnyben játszik. Ugyan a Mercedes-AMG palettájáról végleg elbúcsúzott a V12-es, és bár az előző generációs Maybach S-ben még lehetett kapni, okkal hihettük, hogy az új verzióban már nem lesz megtalálható, most azonban mégis bemutatkozott a bűvös tizenkét hengeres változat, méghozzá S680 jelöléssel.
A nagy meglepetést az újdonság kapcsán már lelőtte a csillagos gyártó, amikor mutattak egy ízelítőt az S680-ról a jól látható V12 felirattal, de azért így is szívderítő látni, hogy – még ha csak a közel-keleti és az ázsiai igények kiszolgálása végett is – a Mercedesnél sem mondtak le végleg a hatalmas erőforrásról. A látványos fotókat leszámítva sajnos túl sok információt nem osztottak meg velünk a gyáriak az autóról, így a pontos adatokra még várnunk kell.
A kéttónusú fényezés ízlés kérdése, de a V12-nek minden autórajongó örül
Abban azért biztosak lehetünk, hogy a korábbi generáció képességeit, ha nem is sokkal, de felülmúlhatja majd az újdonság. Az S650 jelzéssel ellátott előd hatliteres V12-ese 630 tagú ménest és 1000 Nm-es csúcsnyomatékot sajtolt ki magából, amivel 4,6 másodperc alatt tudta elérni álló helyzetből a 100 km/h-s lélektani határt – ami egy ekkora autótól bizony igencsak szép érték. Még ha csak nüánszokkal is, de valószínűleg jobban teljesít majd az S680 ennél, ugyanakkor itt fontos azt is kiemelni, hogy ebben a kategóriában azért fontosabb maga a tizenkét henger, mint a nyers adatok – persze az is megeshet, hogy mégis sokat fejlődik.
Luxus mindenek felett - galéria
A S680 természetesen ugyanazt a földöntúli luxust és sci-fikbe illő technológiai megoldásokat kínálja, mint a V8-as testvérei, így ezen a fronton valószínűleg a részletes adatok megérkezésével sem számíthatunk újdonságra. A Mercedes-Maybach tehát egyelőre még tartja magát, és bár a gyártók európai fojtogatása globálisan is nagy hatással van a német gyártóra, vannak olyan piacok, amelyek miatt még mindig megéri a hatalmas V12-es erőforrás használata – a presztízsértékéről nem is beszélve. Ugyanakkor, aki mégis elektromosságra vágyna, az jó eséllyel megkaphatja majd, ugyanis a hírek szerint 2022 környékén megérkezik majd a Maybach által kezelésbe vett EQS is.