A Kia nemrégiben nagyot igyekezett mutatni dedikáltan villanyautós platformra épített elektromos autójával, azonban az EV6 csupán az első fecske volt a hamarosan kiteljesedő elektromos offenzívát tekintve. A nagyobb EV9-ről is írtunk már, azonban ezúttal jelenthetjük, hogy gyári tesztpályán nyúzzák az izgalmas formavilágot magára öltő SUV-t.

Az EV9 még tavaly a Las Vegas-i Autószalonon mutatkozott be, ezúttal pedig már a szériagyártáshoz közelítünk, hiszen 2023-ban a dél-koreai gyártó már értékesíteni kívánja az újdonságot.

Változatos körülmények között folyik a prototípus nyúzása

A jó hír, hogy a dögös formákat felvonultató tanulmányautóból szinte minden dizájnelemet megőriz a Kia, ami meglehetősen ritkán fordul elő. Persze részletekben azért finomodik az autó a koncepcióból a szériagyártás felé vezető úton, de a főbb jellegzetességek egészen jól megmaradtak. Legalábbis erről tanúskodnak a képek, amelyeket az elmaszkírozott autóról adott közre a gyártó.

Hiszen az EV9 már bőven futja tesztköreit a gyári nyúzópályákon, vélhetően hamarosan végére érve a próbatételeknek. A fotókon jól látható, hogy tanulmányautó 'kilincstelesége' például változott, hiszen az EV6-hoz hasonló süllyesztett ajtó-nyitókat kap majd a hobbiterepes villanyautó, de ettől függetlenül a jellegzetes kockaforma, a határozott élek és a különleges fényszóró elrendezés továbbra is megvan, javarészt változatlan formában.

A vagány formák megmaradnak a széria modell esetében is

A prototípusnak a hátsó része az egyetlen, amiket a közzétett fotókon nem láthatunk, azonban vélhetően ott sem eszközöltek lényeges módosításokat. A tükrök tekintetében fedezhetünk fel még változást: a prototípus hagyományos visszapillantókat kapott, míg a tanulmányautón kamera alapú rendszer dolgozott. Könnyen lehet, hogy tükör nélküli, kamerás visszapillantó rendszer nem tűnik el, csupán a magasabb felszereltséghez lesz társítható.

A képek egyébként Namyangban készültek, ahol a Kia globális kutató-fejlesztő központja található. A speciális környezetben mindenféle körülmény jól szimulálható, akadályok, kaptatók, alacsony és magas sebességű feladatok tesztelése egyaránt megvalósítható, természetesen vizes körülmények között ugyanúgy, ahogy száraz aszfalton is.

Már nem kell sokat várni a premierig

A Kia elmondása szerint nem csupán itt folyik az autó végtesztelése, hanem a világ több pontján, változatos körülmények között, változatos időjárásban is nyúzzák a tesztpéldányokat. Nemrégiben például arról érkezett hír, hogy a Nordschleife aszfaltcsíkján is látták a dél-koreai villanyautó újdonságot.

A 2023 tavaszán érkező EV9 méreteit illetően 4,93 méter hosszra számíthatunk, miközben a 3,1 méter hosszú tengelytávolság miatt tágas belső térre számítunk. A gyártó 480 km-es hatótávolságot ígér, miközben a telep akár 31 perc alatt is feltelhet 10—ről 80 százalékra. Vélhetően e tekintetben az EV6 nagyobb akkucsomagjáról van szó, noha nem kizárható, hogy az újdonság még picivel kövérebb elemet kap. Az újdonság tehát jövőre érkezik, méghozzá Európa mellett Amerikában és Ázsiában is kapható lesz.