Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy bár akármikor szériába lehetne küldeni, a Mercdes-Benz EQXX ebben a formában nem fog sorozatgyártásba kerülni, ellenben az alkalmazott megoldások visszaköszönnek majd más modelleknél. Most azt bizonyították a csillagosok, hogy a tanulmányautó nem csak papíron képes hozni azt, amit ígér, hanem a valóságban is: a gyáriak közúton, normális körülmények között tettek meg 1000 kilométert az EQXX-szel úgy, hogy még bőven maradt is tartalék az autóban.
A németek Sindelfingenből a német Alpokon át a franciaországi Cassisig mentek, így az autópályás szakaszok mellett hegyet is kellett mászniuk – és persze le is jöttek onnan. Így volt az út összesen 1000 kilométer, amiben több 140 km/h-val megtett szakasz is volt, ezzel bizonyítva, hogy nem a forgalmat feltartva, irreálisan lassan teljesítették az utat. Az EQXX akkumulátorában pedig még így is maradt 15 százaléknyi energia, ami további 140 kilométerre lett volna elegendő.
Szép tájakon is járhat - galéria
A fogyasztás elképesztően alacsony, 8,7 kWh/100 kilométerre adódott, így egy gyors fejszámolás után megállapítható, hogy egy 100 kWh-s akkuról beszélhetünk. Az elképesztő hatékonysághoz a mindössze 0,17-es légellenállási együttható, a kifejezetten az EQXX-hez kifejlesztett, kis gördülési ellenállású Bridgestone abroncsok és az elektromos autós mércével mérve egészen kedvező, 1755 kilogrammos súly is hozzájárul, a fejlett rekuperációs képességekről és a napelemes tetőről már nem is beszélve – utóbbi az 1000 kilométeres úton 25 kilométernyi energiát gyűjtött össze az EQXX számára.
Egész csapat figyelte az autót útközben - galéria
A dörzsölt gyári pilóták azért nyilvánvalóan mindent bevetettek, de így is kétségtelen, hogy minden eddiginél hatékonyabb elektromos autót sikerült összehozniuk a csillagosoknak, és még ha egy „laikus” kezében nem is tudta volna hozni ezt a bőven 1000 kilométer feletti hatótávot, már a 700-800-900 kilométeres érték is kiemelkedő. Ez egyébként hivatalos rekordnak számít, ugyanis a hatóságok is hitelesítették. Mindenesetre mi egy kicsit sajnáljuk, hogy nem kapjuk meg egy az egyben az EQXX-et, de bízunk benne, hogy minél többet viszontláthatunk majd belőle a sorozatgyártású modellekben.