A Suzuki háza táján leginkább az új S-Cross bemutatkozása kavarta fel az állóvizet, azonban mindeközben szép csendben, hírverés nélkül debütált a japánok nagyon várt, saját fejlesztésű, teljes hibrid rendszere a Vitara lemezei alatt, ráadásul hamarosan érkezik a konnektorról tölthető változat is. Lássuk, mit tud a Suzuki benzin-elektromos hajtáslánca!

A Vitarában debütáló hibrid rendszer a márka első teljes értékű hibrid hajtása, vagy öntöltő hibridje, kinek melyik kifejezés szimpatikusabb – a japánok ezzel a Renault Captur E-Tech, valamint a Hyundai Kona hibrid változatának orra alá kívánnak borsot törni. Noha a Suzuki és a Toyota közti együttműködés miatt sokan arra számítottak, hogy az 1,5 literes benzinessel operáló hibrid rendszer is a Toyotától jön, mégis inkább saját termék fejlesztését vállalta be a Suzuki.

Eddig is hibridként reklámozták modelljeiket, azonban ezidáig mindez egy erősített indítómotor-generátoros, lágy hibrid megoldást takart, azonban immáron a teljes értékű, öntöltő rendszerre vágyók igényeit is kielégíti a Suzuki, Strong Hybrid, azaz erőteljes hibrid technológiát emlegetvén.

A hibrid hajtásláncot egyébiránt egy 102 lóerős 1,5 literes DUALJET motor alkotja, amelyet a váltóba épített motor-generátor egészít ki. A cél a csekély fogyasztás, alacsony károsanyag-kibocsátás, és mindeközben a használható teljesítmény volt. A kétoldali szelepvezérléssel rendelkező négyhengeres szívó egység 1497 köbcentis, 16 szelepes, csúcsnyomatéka pedig 138 Nm 4400-as percenkénti főtengelyfordulatnál. Ezt egészíti ki a hatfokozatú robotizált mechanikus váltószerkezet (AGS), valamint a vele összeépített motorgenerátor-egység (MGU), továbbá a 3,4 kWh kapacitású, 140 V-os lítiumion-akkumulátor.

A rendszer képes kizárólag elektromosan, vegyes üzemben és kizárólag benzinnel is hajtani az autót, miközben konstans tempónál és fékezésnél is megvalósulhat az energia-visszatáplálás. Noha a robotváltóknál a nyomatékfolyam megszakadásakor (kuplungolás) megszokhattuk a kelletlen bólogatást, a Suzuki szerint a hibrid rendszer, pontosabban a villanymotor képes ezt a fajta kellemetlen jelenséget teljesen eliminálni. A többit majd teszt keretében...

A váltóhoz társított elektromotor egyébként 24,6 kW, azaz 33 lóerő teljesítménnyel és 60 Nm nyomatékkal szolgál. A rendszerteljesítmény egyébként 115 lóerőre adódik, ami elsőkerékhajtással 12,7, AllGrip összkerékhajtással 13,5 szekundumos 0-100-as sprintre jó.

A teljes értékű hibrid modell egyébként 80 kg pluszt cipel az 1,4-es, könnyű hibrid turbómotoros konfigurációhoz képest, aminél egyébként 3 másodperccel lassabb a 0-100-as sprintet tekintve. Noha a Suzuki a takarékoskodást emeli ki elsősorban, az öntöltő hibrid papíron szinte ugyanannyit fogyaszt, mint az erőteljesebb, 1,4 turbós hajtáslánc: a WLTP adatok szerint kombinált ciklusban kevesebb, mint 0,1 liter/100km az öntöltő hibrid előnye.

Az új hibrid Vitara kínálata a bőséges GL+ szinttel 9.510.000 Ft-tól indul, míg a panorámatetőt is magába foglaló GLX csúcsszint felára 850.000 Ft, az összkerékhajtás pedig 740.000 Ft. Noha a forgalmazó jelenleg 1,1 milliós kedvezményt hirdet, a Vitara öntöltő hibrid változata így is borsos árú, főleg, hogy a modell maga már elég koros. Egyébként az 1,4 literes, turbós, kéziváltós lágy hibrid verzióhoz képest az új hajtáslánc felára 2,2 millió forint.