Egy V8-as motorral szerelt kétüléses sportautónál 20 kg ide vagy oda nem a világ. Pont ennyivel, vagyis egy fél zsák vakolat tömegével gyarapodott a McLaren Elva legújabb változata. De micsoda különbség van a két verzió között! Jogi értelemben is: néhány helyen csak a hízókúrán átesett autókat engedik forgalomba.

Az tömegnövelést okozó új alkatrész az eredeti Elva aktív levegőirányító-rendszerét (AAMS) teszi feleslegessé. Megsúgjuk: az AAMS-t nem is szerelik be az érintett példányokba. Az új komponens ugyanis nem más, mint a szélvédő. Az USA bizonyos államaiban szükség van a vezető előtti ’üvegtáblára’, így az ilyen szempontból szerencsétlen helyen élő milliomosok elől elhárult az utolsó akadály is: ha kedvük tartja, megvehetik az autót.

Beadták a derekukat a wokingiak: érkezik a szélvédős Elva

Tető, oldalablakok vagy hátsó szélvédő továbbra sem kerül az Elvára, így a szélvédő integrálása egy komplett csapatnak adott feladatot. A megfelelő légáramlási tulajdonságokat – a kezelhetőség megtartása mellett – végül egy szénszálas kerettel kombinált szélvédővel érték el.

Automata ablaktörlők, szélvédőfűtés, napellenzők és szélvédőmosó berendezés is jár az ablakhoz. A befektetett mérnökóráknak köszönhetően a teljesítményadatok várhatólag szinte teljesen megegyeznek majd a normál Elva számaival.

Ami persze ebben a formában sem lebecsülendő autó...

Az első példányokat még idén leszállítják. Eredetileg 399 darab gyártását tervezték, de a hivatalos kommunikáció szerint a korai vevők egy ennél is exkluzívabb autóra vágynak, ezért a McLaren 249 darabra vágta vissza a kvótát.

Néhány elemző úgy gondolja, hogy ezzel a lépéssel csupán szépen becsomagolták az alacsony kereslet miatt elkerülhetetlen korrekciót. A 600 millió forintot közelítő vételár miatt van ráció ez utóbbi gondolatmenetben is.

... de pont a lényegét veszíti el a szélvédővel

A gyáriak szerint egyébként az Elva a valaha gyártott legkönnyebb modelljük. A dupla turbós, négyliteres V8-as a hátsó kerekeket hajtja, 0–100-as sprintideje 2,8 másodperc, 200-ra pedig 6,7 szekundum alatt gyorsul fel – állítólag. Ha ez tényleg így van, még az abszolút pályaautónak tervezett Sennánál is gyorsabb autót alkottak a britek.