Tető? Minek? Szélvédő? Túlértékelik. Nem kell szűrő a vezetéshez. Valami ilyesmi filozófiát követett a McLaren, amikor megalkotta az Elvát – a szuperautót, amelyet garantáltan megnéznek olyan környéken is, ahol a több száz milliós modellek az utca szerves részét jelentik.
Egy dolog azért mindenképpen feltétlenül szükségeltetik ahhoz, hogy az Elvában ülve ne váljunk bohóccá: egy bukósisak, a szuperautó ugyanis az 1960-as évek versenyautójától (McLaren-Elva M1A) merítve az oldalablakok mellett a szélvédőt is hanyagolja (igaz, néhány piacon, ahol a törvények megkövetelik, ez utólagosan rendelhető hozzá).
A 60-as évek egyik ikonikus sportautója ihlette
Egyébként a McLaren elmondása szerint annyira nem is szükséges szélvédő az Elvába, ugyanis bizonyos sebesség felett az aerodinamika okán csak a letörő áramlatok kócolják tincseinket, az erős szembeszél elkerül minket az utastér felett – erről egy aktív szélterelő is gondoskodik, amely 150 milliméterre képes kiemelkedni.
Ilyen miliőben tényleg szűretlenül élvezhetjük ki a szénszálas sportautót, amihez a potens erőforrás is adott: a négyliteres biturbó V8-as itt 815 lóerő és 800 Nm leadására képes, amelyet a hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval megfelelő tapadás esetén három másodperc alatti 0-100-as sprintre vagy 6,7 másodperces 0-200-as gyorsulásra fordíthatunk le.
Nem mellesleg 815 lóerő áll rendelkezésre - galéria
„Belül” egyébként a kényelemre és a funkcióra is figyeltek a mérnökök, így találunk egy 8 colos központi érintőképernyőt is, hátul pedig akad egy kis tároló, amelybe elfér az általunk is fokozottan ajánlott két bukósisak.
"Belül" viszont nem is fapados
Az Elva sem lesz gyakori látvány: csupán 399 példány készül belőle, egyenként 1,69 millió dolláros nettó áron, vagyis hazai forgalomba helyezéssel legkevesebb 650 millió forintért. Emellett pedig egészen sokat kell várni rá: a kiszállítások csak jövő karácsonykor kezdődnek.