A BMW egyik legfontosabb modellje érkezett meg a napokban a hazai piacra: bár az első autók kiszállítására még biztosan várni kell, de a lényeg, hogy a márkakereskedésekben máris megrendelhető az X3 konnektoros hibrid változata. A hajtásláncot és az akkut az új BMW 330e-ből ismerhetjük, azzal a különbséggel, hogy a konnektoros 3-as esetében csak a hátsó kerekek hajtottak, a benzines-elektromos X3-hoz pedig szériában jár az xDrive összkerékhajtás. A BMW X3 xDrive30e típusjelzéssel ellátott középkategóriás prémium szabadidőmodell listaáron 17,45 millió forinttól startol hazánkban.
A ‘zöldrendszámozható’ X3-nak tehát sajnos igencsak megkérik az árát, tekintettel arra, hogy az új hibridével azonos benzinmotorral – de persze elektromos rásegítés nélkül – szerelt, 184 lóerős xDrive20i modellváltozat a konnektoros hibridnél 4,3 (!) millió forinttal kedvezőbb alapáron hazavihető. Persze a hagyományos (turbós) benzines nem olyan menő és ‘trendi’, mint a tölthető hibrid, ami az elektromos rásegítésnek hála alapból 252 lóerőt tud (csúcsnyomatéka 420 Nm), sőt, padlógázra néhány másodpercig 292 lóerőt képes a sofőr rendelkezésére állítani az ún. XtraBoost elektromos túltöltés funkció által.
Ígéretes a konnektoros hibrid BMW X3 xDrive30e modell, de mérhetnék kicsit olcsóbban... – galéria
Ha már az (alap)áraknál tartottunk: a 252 lóerős, szintén kétliteres turbós X3 xDrive30i 15,8 millió, a 265 lovas, háromliteres, hathengeres dízel X3 xDrive30d pedig 16,9 millió forinttól startol – dízelutálat ide vagy oda, a hathengeres óriási nyomatékával nagy móka az X3 (illetve meglepően takarékos is), de a zöld rendszám előnyeit és a tisztán elektromos hatótávot kihasználva az új plug-in hibriddel szintén jól járhatnak a leendő tulajdonosok.
Nem szabad elfelejteni például, hogy céges vásárlás esetén tényleg komoly (adó)kedvezményekkel jár a zöld rendszám, ráadásul a több városban elérhető ingyenes parkolás is hívogató.
A BMW X3 minden környezetben jól mutat – kiváló mindenes, hibridként pedig (viszonylag) tiszta is – galéria
A BMW X3 xDrive30e lemezei alatt különben egy 10,8 kWh nettó kapacitású (bruttó kapacitás: 12 kWh) lítium-ionos akkumulátor található, ami a körülmények függvényében 40-50 km közötti (papíron akár 51-55 km) tisztán elektromos hatótávot garantál, tehát amennyiben minden nap fel tudjuk tölteni az autót, akár benzinfogyasztás nélkül is megoldhatjuk a hétköznapi, főleg városi közlekedést. A nyolcfokozatú automata váltóba integrált villanymotor maximális teljesítménye különben 109 lóerő.
A hibrid SUV szépen szedi a lábát, a 0-100 km/h-s sprintet 6,1 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebessége 210 km/h. Elektromosan az üzemmód függvényében 110 vagy 135 km/h a maximális sebesség. Apropó, ha kell, az autó akár két tonnát is vontathat.
A rendszerteljesítmény átmenetileg akár 292 lóerő is lehet – alapból 252, amiből a benzinmotor 184-et ad
Az újdonság minden tekintetben megegyezik a típustársakkal, csupán 2 szembeötlő különbséget fedezhetünk fel: az egyik a vezető oldalon, az első ajtó előtt elhelyezett töltőcsatlakozó-fedél, ami nyilván nincs a többi X3-ban, a másik pedig a 100 literrel kisebb csomagtér – az akku miatt ‘csak’ 450 litert képes felmutatni alapból a konnektorról is tölthető hibrid X3.
Az üléseket lehajtva akár 1500 literig bővíthető a csomagtartó (a ‘hagyományos’ modelleké 1600 literig bővíthető). A hibrid hajtáslánc egyébként jelentős súlytöbbletet is eredményez: 2065 kilós EU norma szerinti önsúlyával bő negyed tonnával nehezebb, mint az alapokat adó X3 xDrive20i kivitel (1805 kg)...
Belül is akadnak apróbb különbségek a többi X3-hoz képest – a 30e például egyedi műszercsoportot kap
Összességében egy vonzó és kétségtelenül szupermodern prémium szabadidőautó a hibrid BMW X3, de a magas ár és a jelentős súlytöbblet, továbbá a kisebb csomagtér miatt mi inkább csak azoknak javasoljuk, akik valóban kihasználják a zöld rendszám előnyeit és minden nap szorgosan töltögetik az akkumulátort, kihasználva (főként) városi közlekedéshez a tisztább elektromos kilométereket.